سایت شعرناب محیطی صمیمی و ادبی برای شاعران جوان و معاصر - نقد شعر- ویراستاری شعر - فروش شعر و ترانه اشعار خود را با هزاران شاعر به اشتراک بگذارید

منو کاربری



عضویت در شعرناب
درخواست رمز جدید

اعضای آنلاین

معرفی شاعران معاصر

انتشار ویژه ناب

♪♫ صدای شاعران ♪♫

پر نشاط ترین اشعار

حمایت از شعرناب

شعرناب

با قرار دادن کد زير در سايت و يا وبلاگ خود از شعر ناب حمايت نمایید.

کانال تلگرام شعرناب

تقویم روز

دوشنبه 24 ارديبهشت 1403
  • لغو امتياز تنباكو به فتواي آيت الله ميرزا حسن شيرازي، 1270 هـ ش
6 ذو القعدة 1445
    Monday 13 May 2024
      به سکوی پرتاب شهرت و افتخار ،نجابت و اقتدار ... سایت ادبی شعرناب خوش آمدید مقدمتان گلباران🌹🌹

      دوشنبه ۲۴ ارديبهشت

      بیوه

      شعری از

      آرزو پناهی(باران)

      از دفتر صدای پاییز نوع شعر

      ارسال شده در تاریخ جمعه ۳ تير ۱۳۹۰ ۱۱:۲۵ شماره ثبت ۳۵۹۲
        بازدید : ۱۰۱۷   |    نظرات : ۲۴

      رنگ شــعــر
      رنگ زمینه
      دفاتر شعر آرزو پناهی(باران)

       



      بیوه با درد و مصیبت ٬ نگهش سرد و غریب است

      حق او خوشبختیست ٬ بخت سردش بی نصیب است

       

       پیکرش خسته و رنجور ٬ عملش در طلب لقمه نان است

      صبحدم ٬وقت نیایش ٬ با هزاران اشک در داد و فغان است

       

      دخترش زرد و نزار در بسترو زار ٬ بدنش تبدار است

      نه دوایی ٬نه طبیبی ٬ چشم اوبر٬نظردادار است

       

      مشت کوبدبر در خانه غیر ٬ بر سرش حکم نیاز است

      کاین طالع پُر محنت اوست زندگی فرضیه ساز است


               
      بارها بهر نیازش ٬ نگه هرزه و ناپاک بر آن است

       بارالها این چه رسمیست ٬ که روزیه کسی با دگران است

       

      دستش پینه زحمت بسته ٬ بر سرش سایه رنج است

      صورتش تکیده گشته ٬ طالعش سیاهی رنگ است


       

      لب فرو بند از شکایت ٬ این همان جبر زمین است

      که تو را نیاز باشد ٬  گنهت فقط همین است

       

      آرزو گویدتو را دوست

       

      افتخار من تو ا ی زن ٬ همت مردانه توست

      با غرور می گویمت من ٬ نام زن ارزنده توست              


       

      آرزو (باران)

       


      ۰
      اشتراک گذاری این شعر
      ۲ شاعر این شعر را خوانده اند

      Guest

      ،

      کبوتر باران(حسين باران)

      نقدها و نظرات
      تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.


      (متن های کوتاه و غیر مرتبط با نقد، با صلاحدید مدیران حذف خواهند شد)
      ارسال پیام خصوصی

      نقد و آموزش

      نظرات

      مشاعره

      کاربران اشتراک دار

      محل انتشار اشعار شاعران دارای اشتراک
      کلیه ی مطالب این سایت توسط کاربران ارسال می شود و انتشار در شعرناب مبنی بر تایید و یا رد مطالب از جانب مدیریت نیست .
      استفاده از مطالب به هر نحو با رضایت صاحب اثر و ذکر منبع بلامانع می باشد . تمام حقوق مادی و معنوی برای شعرناب محفوظ است.
      0