سایت شعرناب محیطی صمیمی و ادبی برای شاعران جوان و معاصر - نقد شعر- ویراستاری شعر - فروش شعر و ترانه اشعار خود را با هزاران شاعر به اشتراک بگذارید

منو کاربری



عضویت در شعرناب
درخواست رمز جدید

اعضای آنلاین

معرفی شاعران معاصر

انتشار ویژه ناب

♪♫ صدای شاعران ♪♫

پر نشاط ترین اشعار

حمایت از شعرناب

شعرناب

با قرار دادن کد زير در سايت و يا وبلاگ خود از شعر ناب حمايت نمایید.

کانال تلگرام شعرناب

تقویم روز

سه شنبه 11 ارديبهشت 1403
    22 شوال 1445
      Tuesday 30 Apr 2024
        به سکوی پرتاب شهرت و افتخار ،نجابت و اقتدار ... سایت ادبی شعرناب خوش آمدید مقدمتان گلباران🌹🌹

        سه شنبه ۱۱ ارديبهشت

        خواجه و خرش

        شعری از

        خداداد آدينه (آدينه)

        از دفتر آدینه نوع شعر قطعه

        ارسال شده در تاریخ جمعه ۱۵ اسفند ۱۳۹۳ ۲۰:۱۹ شماره ثبت ۳۵۱۱۱
          بازدید : ۶۵۱   |    نظرات : ۵۰

        رنگ شــعــر
        رنگ زمینه
        دفاتر شعر خداداد آدينه (آدينه)
        آخرین اشعار ناب خداداد آدينه (آدينه)

        خواجه ای روزی خری داشت  بس جوان          
         دوستش  می داشت  مثال عمر و جان
        شب خرش را پیش خود در رختخواب                    
        برده و خوابانده بود رو تخت خواب
        روزی از ذوق تماشای  چمنزارمحیط                  
         با هزاران  زحمت وسختی وبا صدها امید
        برد خرش را  پشت بام  خانه شان                      
        تابرند لذت زدیدار فضای خانه شان
        بعد اینکه خوب تماشا کرد و لذتها ببرد                
         باخرش چند برگ کاهو و کلم  راهم بخورد
        چون به عصر نزدیک شد وقت و زمان                
           کرد تلاش تا خر به پایین آورداز آن مکان
        او نگشت آخر موفق خر بماند در پشت بام      
         او نمی دانست که خر بالا رود پایین نیایدوالسلام
        خر که وحشت کرده بود در آن میان                  
             جفتک و عرعر کنان بود آن زمان
        خرزترسش ثم به سقف کوبید سخت                    
        سقف فرو ریخت  وخرک شد شور بخت
        چون خرک مرد ،خانه شد ویران سرا                      
        شد پشیمان خواجه زین کردار و را
        خواجه گفت :لعنت به من دراین زمان                
            چون که نادانسته خر را برده ام بالای بان
        من کنون فهمیده ام  زین داستان بس بدیع          
          گر رسانیم ما خری را جایگاهی بس رفیع
        جایگاه رامی نماید او خراب و منهدم                      
         جسم خودرا هم نماید او هلاک و منعدم
        پس تو آدینه ازاین پس هر کسی را جای خود        
        جای ده تا او نگردد ازمکانش درسقوط
         
        ۱۲
        اشتراک گذاری این شعر

        نقدها و نظرات
        تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.


        ارسال پیام خصوصی

        نقد و آموزش

        نظرات

        مشاعره

        کاربران اشتراک دار

        محل انتشار اشعار شاعران دارای اشتراک
        کلیه ی مطالب این سایت توسط کاربران ارسال می شود و انتشار در شعرناب مبنی بر تایید و یا رد مطالب از جانب مدیریت نیست .
        استفاده از مطالب به هر نحو با رضایت صاحب اثر و ذکر منبع بلامانع می باشد . تمام حقوق مادی و معنوی برای شعرناب محفوظ است.
        0