سایت شعرناب محیطی صمیمی و ادبی برای شاعران جوان و معاصر - نقد شعر- ویراستاری شعر - فروش شعر و ترانه اشعار خود را با هزاران شاعر به اشتراک بگذارید

منو کاربری



عضویت در شعرناب
درخواست رمز جدید

اعضای آنلاین

معرفی شاعران معاصر

انتشار ویژه ناب

♪♫ صدای شاعران ♪♫

پر نشاط ترین اشعار

حمایت از شعرناب

شعرناب

با قرار دادن کد زير در سايت و يا وبلاگ خود از شعر ناب حمايت نمایید.

کانال تلگرام شعرناب

تقویم روز

چهارشنبه 2 خرداد 1403
    15 ذو القعدة 1445
      Wednesday 22 May 2024
        به سکوی پرتاب شهرت و افتخار ،نجابت و اقتدار ... سایت ادبی شعرناب خوش آمدید مقدمتان گلباران🌹🌹

        چهارشنبه ۲ خرداد

        خوشا صاحب زمان مَهدی موعود (عج)

        شعری از

        فرامرز فرخ

        از دفتر شعرناب نوع شعر مثنوی

        ارسال شده در تاریخ پنجشنبه ۲۷ شهريور ۱۳۹۳ ۱۶:۵۳ شماره ثبت ۳۰۱۲۰
          بازدید : ۳۸۵   |    نظرات : ۲۰

        رنگ شــعــر
        رنگ زمینه
        دفاتر شعر فرامرز فرخ

         
        دل مَهدی (عج)، پرخون از خود ماست
        ازین اعمال ، محزون از خود ماست
        -
        صدایش کردم اما ، با چه رویی
        ز اعمالم نمانده ، آبرویی
        -
        خوشا صاحب زمان مَهدی موعود
        ز ما وقتی شود راضی و خوشنود
        -
        نه مانند کنون که ، رو سیاهم
        دلش را بشکنم ، با هر گناهم
        -
        نگاهم را ز باطل ، باز دارم
        اگر قصدی سوی پرواز دارم
        -
        وگرنه ، غرق گرداب گناهم
        شوم ناراضی و ، پر اشک و آهم
        -
        گناه خود ببینم که ، پلید است
        محبت را ، که از دل ناپدید است
        -
        محب معصیت ، کی عاشق اوست؟
        کجا عاشق بدیدی ، دشمن ِ دوست؟
        -
        حجاب خویش را از دست دادیم
        ولیکن دل ، به میل پَست دادیم
        -
        نماند از غیرت ما یک نشانی
        به غفلت طی شده عمر و جوانی
        -
        ز منکر نهی کردن عیب گشته
        چه معروفی ؟؟؟ تمامی غیب گشته
        -
        به ناهی ِز منکر ، حمله آریم
        تو گویی قصد اصلاحی نداریم
        -
        کتاب حق به نزد ما غریب است
        ولی تصویر شیطان دلفریب است
        -
        درون خانه خود ، ماهواره
        همه ، بُردیم و درمانی ، نداره
        -
        حریم محرم و نامحرمان را
        شکستیم حرمت پیر و جوان را
        -
        ز حق رو جانب امیال کردیم
        کتاب کفر را اعمال کردیم
        -
        درآمد با گنه را ، سود خواندیم
        خساست کرده اما ، جود خواندیم
        -
        از این اعمال ،  دوری بهترین است
        دعا بهر فرج ، زیبا ترین است
        ۶
        اشتراک گذاری این شعر

        نقدها و نظرات
        تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.


        (متن های کوتاه و غیر مرتبط با نقد، با صلاحدید مدیران حذف خواهند شد)
        ارسال پیام خصوصی

        نقد و آموزش

        نظرات

        مشاعره

        کاربران اشتراک دار

        محل انتشار اشعار شاعران دارای اشتراک
        کلیه ی مطالب این سایت توسط کاربران ارسال می شود و انتشار در شعرناب مبنی بر تایید و یا رد مطالب از جانب مدیریت نیست .
        استفاده از مطالب به هر نحو با رضایت صاحب اثر و ذکر منبع بلامانع می باشد . تمام حقوق مادی و معنوی برای شعرناب محفوظ است.
        0