سایت شعرناب محیطی صمیمی و ادبی برای شاعران جوان و معاصر - نقد شعر- ویراستاری شعر - فروش شعر و ترانه اشعار خود را با هزاران شاعر به اشتراک بگذارید

منو کاربری



عضویت در شعرناب
درخواست رمز جدید

اعضای آنلاین

معرفی شاعران معاصر

انتشار ویژه ناب

♪♫ صدای شاعران ♪♫

پر نشاط ترین اشعار

حمایت از شعرناب

شعرناب

با قرار دادن کد زير در سايت و يا وبلاگ خود از شعر ناب حمايت نمایید.

کانال تلگرام شعرناب

تقویم روز

چهارشنبه 19 ارديبهشت 1403
    1 ذو القعدة 1445
    • ولادت حضرت معصومه سلام الله عليها، 173 هـ ق، روز ملي دختران
    Wednesday 8 May 2024
    • روز جهاني صليب سرخ و هلال احمر
    به سکوی پرتاب شهرت و افتخار ،نجابت و اقتدار ... سایت ادبی شعرناب خوش آمدید مقدمتان گلباران🌹🌹

    چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت

    سیاه در سپید

    شعری از

    علیرضا آیت اللهی

    از دفتر آیتِ ایران نوع شعر سپید

    ارسال شده در تاریخ چهارشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۳ ۲۱:۵۸ شماره ثبت ۲۶۳۵۹
      بازدید : ۸۶۴   |    نظرات : ۵۶

    رنگ شــعــر
    رنگ زمینه
    دفاتر شعر علیرضا آیت اللهی

    ایست !
    خبردار !
     
    سرباز اروپائی
       سرباز عرب
          سرباز ایرانی
             سرباز روس
                سرباز چینی
    به صف ایستاده
    گوش به فرمان
    زانو می زنند به زانوی راست
     و تفنگ ها به سوی هدف
     
    در دلشان :
    اروپائی - مسیح کفت به طرف راست صورتت نواختند طرف چپ را بگیر
    عرب - قصاص ! چشم در برابر چشم
    ایرانی - ... « کلوخ انداز را پاداش سنگ است » 
       قلوه سنگ
          صخره 
             کوه
    روس - کجایم من ؟
    چینی - غرب کدام طرف است ؟ ...
     
    فرمان می آید 
    آتش !
     
    ایرانی ، دستهایش را بالا میبرد
                                       زدمش !
     
    نعش هدف را می آورند 
    جرمش ؟
       کلوچه ای به داخل پادگان انداخته است
          برای برادرش ، سرباز ایرانی 
     و پاداشش
       گلوله ای ... وسط پیشانی ...
     
    سرباز ایرانی
       می گرید
          او بارها گریسته است
     
    20 / 2 / 1393 
     
    ۵
    اشتراک گذاری این شعر

    نقدها و نظرات
    تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.


    (متن های کوتاه و غیر مرتبط با نقد، با صلاحدید مدیران حذف خواهند شد)
    ارسال پیام خصوصی

    نقد و آموزش

    نظرات

    مشاعره

    کاربران اشتراک دار

    محل انتشار اشعار شاعران دارای اشتراک
    کلیه ی مطالب این سایت توسط کاربران ارسال می شود و انتشار در شعرناب مبنی بر تایید و یا رد مطالب از جانب مدیریت نیست .
    استفاده از مطالب به هر نحو با رضایت صاحب اثر و ذکر منبع بلامانع می باشد . تمام حقوق مادی و معنوی برای شعرناب محفوظ است.
    0