سایت شعرناب محیطی صمیمی و ادبی برای شاعران جوان و معاصر - نقد شعر- ویراستاری شعر - فروش شعر و ترانه اشعار خود را با هزاران شاعر به اشتراک بگذارید

منو کاربری



عضویت در شعرناب
درخواست رمز جدید

اعضای آنلاین

معرفی شاعران معاصر

انتشار ویژه ناب

♪♫ صدای شاعران ♪♫

پر نشاط ترین اشعار

حمایت از شعرناب

شعرناب

با قرار دادن کد زير در سايت و يا وبلاگ خود از شعر ناب حمايت نمایید.

کانال تلگرام شعرناب

تقویم روز

پنجشنبه 20 ارديبهشت 1403
    2 ذو القعدة 1445
      Thursday 9 May 2024
        به سکوی پرتاب شهرت و افتخار ،نجابت و اقتدار ... سایت ادبی شعرناب خوش آمدید مقدمتان گلباران🌹🌹

        پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت

        آوازهای جنوبی ، آرزوهای شمالی

        شعری از

        بهزاد چهارتنگی ( خاموش )

        از دفتر هیوا در باد نوع شعر

        ارسال شده در تاریخ دوشنبه ۲۹ فروردين ۱۳۹۰ ۰۲:۱۲ شماره ثبت ۲۵۹۹
          بازدید : ۱۱۲۳   |    نظرات : ۲۳

        رنگ شــعــر
        رنگ زمینه

        پیش از این گفته بودم ؛

        ها هیوا !!!

        غمگین ترین ترانه بر دوش پرنده ی مهاجریست

        که در حوالی همین حدود بی عبور

        راه خانه اش را گم کرده بود و

        آوازها ی جنوبی اش را باد

        زوزه می کشید و

        بافه بافه درد

        بر اندوه شرجی شاعری

        که شعر هایش را بی صدا می گریست ؛

        می افشاند.

        چه بگویم هیوا !؟

        دلتنگ جرعه ای از همان آوازهای جنوبی ام

        که در رسیدن به آرزوهای شمالی ام

        پر پر شد.

        آه از این دل نامُراد

        که از پی ستاره ی بخت

        راه شیری جنوب را

        در صورت آبله گون این ماه بی رؤیا جستجو می کرد.

        آخر با مُشتی واژه و چند ستاره ی خاموش

        مگر می شود رؤیا های گم شده ام را

        رصد کنم.

        باید به پای تمام پروانه هایم

        چشم زخمی ببندم. هیوا !!!

        نمی دانم؛

        امّا دلم شور می زند.

        به گمانم باران بند آمده است.

        واین مِه تا دقایقی دیگر

        فرو بنشیند و دوباره

        خانه پر شود از آواز همان چکاوک تنها

        که راه جنوب را گم کرده است.


         



                                              بهزاد چهارتنگی ( خاموش )

                                              از مجموعه ی : هیوا در باد

                                         سروده شده در شهر کرد90/1/27

        ۰
        اشتراک گذاری این شعر
        ۲ شاعر این شعر را خوانده اند

        Guest

        ،

        میثم الهی خواه(قاصدک باران)

        نقدها و نظرات
        تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.


        (متن های کوتاه و غیر مرتبط با نقد، با صلاحدید مدیران حذف خواهند شد)
        ارسال پیام خصوصی

        نقد و آموزش

        نظرات

        مشاعره

        کاربران اشتراک دار

        محل انتشار اشعار شاعران دارای اشتراک
        کلیه ی مطالب این سایت توسط کاربران ارسال می شود و انتشار در شعرناب مبنی بر تایید و یا رد مطالب از جانب مدیریت نیست .
        استفاده از مطالب به هر نحو با رضایت صاحب اثر و ذکر منبع بلامانع می باشد . تمام حقوق مادی و معنوی برای شعرناب محفوظ است.
        0