سایت شعرناب محیطی صمیمی و ادبی برای شاعران جوان و معاصر - نقد شعر- ویراستاری شعر - فروش شعر و ترانه اشعار خود را با هزاران شاعر به اشتراک بگذارید

منو کاربری



عضویت در شعرناب
درخواست رمز جدید

اعضای آنلاین

معرفی شاعران معاصر

انتشار ویژه ناب

♪♫ صدای شاعران ♪♫

پر نشاط ترین اشعار

حمایت از شعرناب

شعرناب

با قرار دادن کد زير در سايت و يا وبلاگ خود از شعر ناب حمايت نمایید.

کانال تلگرام شعرناب

تقویم روز

يکشنبه 23 ارديبهشت 1403
    5 ذو القعدة 1445
      Sunday 12 May 2024
        به سکوی پرتاب شهرت و افتخار ،نجابت و اقتدار ... سایت ادبی شعرناب خوش آمدید مقدمتان گلباران🌹🌹

        يکشنبه ۲۳ ارديبهشت

        ببخشا خدایا

        شعری از

        علیرضا آیت اللهی

        از دفتر آیتِ ایران نوع شعر نیمائی

        ارسال شده در تاریخ يکشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۲ ۲۳:۲۸ شماره ثبت ۲۴۶۸۷
          بازدید : ۶۹۴   |    نظرات : ۶۹

        رنگ شــعــر
        رنگ زمینه
        دفاتر شعر علیرضا آیت اللهی

        ببخشای من را خدایا !
        نود هم گذشت و من و ادٌعایی !
        همین ؛ ادٌعا !
            نه خدمت ، نه طاعت ، نه قربت
                نه یادی از آن كه خدایا ، خدایی ...
        ببخشای بر من !
        نه كاری كه خدمت بود نام
        نه فعلی كه نیك است فرجام
        نه عشقی صفارا كه شاید
            به همسر ، به فرزند ،
                همسایه ، همشهری ، و...
                    ...هموطن ها !
        نه عشقی به همشعریانم
        نه وردی ز تو بر زبانم
        كه آنچه كه بوده ست ، هیچ است ! ، كمتر !
            و نه در ره راستِ آن پیمبر
            و نه در خور ِ آن بزرگی « اكبر »
        نه اندیشه ای كه بزرگان بجویبد
        نه گفتن به راهی كه نیكان بپویند
        نه كردار و حاصل كه یاران بجویند
        من و گوشه ای از تبختر !
        تفاخر ، تكبٌر !
        منم ، من !
        منم ، من !
        خدایا ببخشای و راهم نشان ده
        به كوی سعادت همی آشیان ده
        كه بهبود یابم من از دیدن خود
        نه هستم نه شاه و نه هرگز سپهبد !
            حقیری ، فقیری ، سراپای تقصیر
                فرومانده از فهم مضمون « تكبیر »
        گذر كن ز انبوه كفران و تقصیر
        مرا چاره ای نیست جز از تو تدبیر
            ببخشای من را خدایا !
            ببخشای من را خدایا !
            ببخشای من را خدایا !
         
        ۰
        اشتراک گذاری این شعر

        نقدها و نظرات
        تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.


        (متن های کوتاه و غیر مرتبط با نقد، با صلاحدید مدیران حذف خواهند شد)
        ارسال پیام خصوصی

        نقد و آموزش

        نظرات

        مشاعره

        کاربران اشتراک دار

        محل انتشار اشعار شاعران دارای اشتراک
        کلیه ی مطالب این سایت توسط کاربران ارسال می شود و انتشار در شعرناب مبنی بر تایید و یا رد مطالب از جانب مدیریت نیست .
        استفاده از مطالب به هر نحو با رضایت صاحب اثر و ذکر منبع بلامانع می باشد . تمام حقوق مادی و معنوی برای شعرناب محفوظ است.
        0