سایت شعرناب محیطی صمیمی و ادبی برای شاعران جوان و معاصر - نقد شعر- ویراستاری شعر - فروش شعر و ترانه اشعار خود را با هزاران شاعر به اشتراک بگذارید

منو کاربری



عضویت در شعرناب
درخواست رمز جدید

اعضای آنلاین

معرفی شاعران معاصر

انتشار ویژه ناب

♪♫ صدای شاعران ♪♫

پر نشاط ترین اشعار

حمایت از شعرناب

شعرناب

با قرار دادن کد زير در سايت و يا وبلاگ خود از شعر ناب حمايت نمایید.

کانال تلگرام شعرناب

تقویم روز

چهارشنبه 19 ارديبهشت 1403
    1 ذو القعدة 1445
    • ولادت حضرت معصومه سلام الله عليها، 173 هـ ق، روز ملي دختران
    Wednesday 8 May 2024
    • روز جهاني صليب سرخ و هلال احمر
    به سکوی پرتاب شهرت و افتخار ،نجابت و اقتدار ... سایت ادبی شعرناب خوش آمدید مقدمتان گلباران🌹🌹

    چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت

    زن؛فرشته ایی پاک

    شعری از

    بیژن آریایی(آریا)

    از دفتر برگی از تاریخ نوع شعر غزل

    ارسال شده در تاریخ پنجشنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۲ ۲۱:۲۱ شماره ثبت ۲۴۵۵۳
      بازدید : ۶۵۸   |    نظرات : ۳۹

    رنگ شــعــر
    رنگ زمینه
    دفاتر شعر بیژن آریایی(آریا)

     

    غزلی  خواهم  ساخت ، غزلی پر  ز  امید

    که سراپای وجودش،همه سبزاست وسپید

    سخن از زن به میان آرم و خوانم   بسیار

    که  بُوَد  تاج  سر  خلقتُ این است ؛ نوید

    به سرا برکتُ   در  جامعه ام   بس کوشا

    او  به هوش  و به  درایت،ایده آرد به پدید

    زن نه آن است که خوانیش ورا مَلعَبِهْ دست

     که  ز  دامان زن آن مرد به  معراج رسید

    سازد او با همه ی دار و ندار ،خوب و بدت

    ای دریغا که به جز    جور و جفا   چیز ندید

    مادر است او، که فدا کرد همه هستی خویش

    عمر  خود  داد  فنا، کی سخن از مهر شنید؟

    یاد  داری  که  به  خُردی  همه   آزردی تو؟

    بس ز نالیدن تو خواب خوش از سَرْشْ پرید

    تا  تو  را   رنج   رسید  آن مَلکِ قادر حق

    در تب و تاب و فغان،رنج تو را سیر خرید

    آریا داد بزن،گو به همه   دشمن   و دوست

    که فرشتست نه زن،از چه شما کور و کرید؟

      --------------------------------------------

                       پ.ن=

    سلام و عرض ادب و احترام خدمت دوستان.

    مرا جناب آقای بیژن آریایی ،به شما معرفی

    کرد.جا دارد از ایشان تشکر ویژه داشته باشم.

    امید است در کنارهم  از دانش همدیگر استفاده کنیم.

                        زنده باشید

     

    ۱
    اشتراک گذاری این شعر

    نقدها و نظرات
    تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.


    (متن های کوتاه و غیر مرتبط با نقد، با صلاحدید مدیران حذف خواهند شد)
    ارسال پیام خصوصی

    نقد و آموزش

    نظرات

    مشاعره

    کاربران اشتراک دار

    محل انتشار اشعار شاعران دارای اشتراک
    کلیه ی مطالب این سایت توسط کاربران ارسال می شود و انتشار در شعرناب مبنی بر تایید و یا رد مطالب از جانب مدیریت نیست .
    استفاده از مطالب به هر نحو با رضایت صاحب اثر و ذکر منبع بلامانع می باشد . تمام حقوق مادی و معنوی برای شعرناب محفوظ است.
    0