سایت شعرناب محیطی صمیمی و ادبی برای شاعران جوان و معاصر - نقد شعر- ویراستاری شعر - فروش شعر و ترانه اشعار خود را با هزاران شاعر به اشتراک بگذارید

منو کاربری



عضویت در شعرناب
درخواست رمز جدید

اعضای آنلاین

معرفی شاعران معاصر

انتشار ویژه ناب

♪♫ صدای شاعران ♪♫

پر نشاط ترین اشعار

حمایت از شعرناب

شعرناب

با قرار دادن کد زير در سايت و يا وبلاگ خود از شعر ناب حمايت نمایید.

کانال تلگرام شعرناب

تقویم روز

دوشنبه 10 ارديبهشت 1403
  • روز ملي خليج فارس
  • آغاز عمليات بيت المقدس، 1361 هـ‌.ش
21 شوال 1445
  • فتح اندلس به دست مسلمانان، 92 هـ ق
Monday 29 Apr 2024
    به سکوی پرتاب شهرت و افتخار ،نجابت و اقتدار ... سایت ادبی شعرناب خوش آمدید مقدمتان گلباران🌹🌹

    دوشنبه ۱۰ ارديبهشت

    ننه سرما

    شعری از

    ناصر ترهنده (یارا)

    از دفتر کاکتوس نوع شعر ترانه

    ارسال شده در تاریخ دوشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۲ ۰۱:۰۲ شماره ثبت ۲۴۱۵۵
      بازدید : ۶۶۲   |    نظرات : ۵۶

    رنگ شــعــر
    رنگ زمینه
    دفاتر شعر ناصر ترهنده (یارا)

    ترانه ی : ننه سرما
    ننه سرما دوباره سرمارو با خود میاره                    

     دونه های برفشو هرجا دلش خواست میزاره

     

    ابرا رو میاره و میکشه روی آسمون

     میگه نم نم ببارین رو کوچه وخونه هامون


    غبار پائیز و با یک نفس از جا میکنه

     اونو میده دست بادو میگه با خود ببره


    به تگرگ میگه بباره تا بفهمه گُل سنگ

     سنگ و میشه بشکنه بیرون بیاد خوش آب و رنگ


    مه و میندازه رو شهرا تاکه در یاد بمونه

     هرجا که ننه باشه خاطره هاشم میمونه


    میکشه توآسمون رنگین کمونای قشنگ

     تا ببینیم که ننه داره تو آستیناش چه رنگ!


    با مترسکا چه شوخیائی که نمیکنه

     هی تکونشون میده کُلاشونو برمیداره


    توی هر کوچه با برفاش بچه ها بازی کُنون

     میسازن آدمِ برفیّ قشنگ و مهربون


    واسه ی اومدن عروس فصلا ننه جون

    چه شبائی رو که بیدار میمونه این مهربون


    همه کوچه ها رو آروم آب و جارو میکُنه

     رو سرِ بهار خانوم یه تاجی از گل میزنه


    ننه سرما میره و دوباره باز بهار میاد

     تا یه سالِ دیگه که دوباره ننه جون بیاد


    بهارم قشنگی شو از ننه سرما میگیره

     واسه ی بارون و برفاو تگرگاش میمیره!!!
                                                   

            سروده:ناصرترهنده(یارا)1381

     

    ۰
    اشتراک گذاری این شعر

    نقدها و نظرات
    تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.


    ارسال پیام خصوصی

    نقد و آموزش

    نظرات

    مشاعره

    کاربران اشتراک دار

    محل انتشار اشعار شاعران دارای اشتراک
    کلیه ی مطالب این سایت توسط کاربران ارسال می شود و انتشار در شعرناب مبنی بر تایید و یا رد مطالب از جانب مدیریت نیست .
    استفاده از مطالب به هر نحو با رضایت صاحب اثر و ذکر منبع بلامانع می باشد . تمام حقوق مادی و معنوی برای شعرناب محفوظ است.
    0