سایت شعرناب محیطی صمیمی و ادبی برای شاعران جوان و معاصر - نقد شعر- ویراستاری شعر - فروش شعر و ترانه اشعار خود را با هزاران شاعر به اشتراک بگذارید

منو کاربری



عضویت در شعرناب
درخواست رمز جدید

اعضای آنلاین

معرفی شاعران معاصر

انتشار ویژه ناب

♪♫ صدای شاعران ♪♫

پر نشاط ترین اشعار

حمایت از شعرناب

شعرناب

با قرار دادن کد زير در سايت و يا وبلاگ خود از شعر ناب حمايت نمایید.

کانال تلگرام شعرناب

تقویم روز

دوشنبه 10 ارديبهشت 1403
  • روز ملي خليج فارس
  • آغاز عمليات بيت المقدس، 1361 هـ‌.ش
21 شوال 1445
  • فتح اندلس به دست مسلمانان، 92 هـ ق
Monday 29 Apr 2024
    به سکوی پرتاب شهرت و افتخار ،نجابت و اقتدار ... سایت ادبی شعرناب خوش آمدید مقدمتان گلباران🌹🌹

    دوشنبه ۱۰ ارديبهشت

    انتقاد به رئیس اداره

    شعری از

    عابد

    از دفتر انتقادی نوع شعر دلنوشته

    ارسال شده در تاریخ جمعه ۲۶ مهر ۱۳۹۲ ۰۲:۰۵ شماره ثبت ۱۹۳۲۶
      بازدید : ۵۲۷   |    نظرات : ۲۶

    رنگ شــعــر
    رنگ زمینه
    دفاتر شعر عابد

    بسم الله الرحمن الرحیم

    این لباس شعر بر قامت مسئوولینی دوخته شده که بجای انجام رسالت پاسخ گویی به ارباب رجوع مرتبا در فکر جابجایی میزهای اداری و خرید های اضافی هستند.تا جایی که ارباب رجوع را سرگردان می کنندوفریاد شان را در می آورند.یا کار را بجایی می رسانند که مردم با مراجعه به اداره و دیدن این وضعیت از ناراحتی ، لبخند تلخ به آنها می زنند.شخص خاصی مورد نظر نیست :

    ارباب رجوع و کارشان بر من و توست

    فریاد قشنگشان زدست من و توست

    در نقل مکان و جابجایی هامان

    آواز بلندشان زدست من و توست

    در جامعه هدف ندیدم   هدفی

    لبخند عیانشان زدست من و توست

    بنگر که هزینه های درمانی نیست

    برهان و دلیل شان به دست من و توست

    آقای رئیس بر ضعیفان بنگر

    بحران خریدشان به دست من و توست

    در امر مکان تنوع جا داریم

    آزرده ی جانشان به دست من و توست

    آنقدر  مکن امر به اسباب    کشی           

    پرونده دردشان به دست من و توست

    ویرانه ی اقتصاد را می بینید

    پایان سیاهشان به دست من و توست

    عابد مگو تو شعر ، تضعیف می شوند

    تعریف لطیفشان به دست من و توست

    *********

    آقای رئیس ما ارادت داریم

    در سایه لطفتان صراحت داریم

    هرچند که انتقاد بود و تدبیر

    در گفتن شعر خود خجالت داریم

    ۰
    اشتراک گذاری این شعر

    نقدها و نظرات
    تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.


    (متن های کوتاه و غیر مرتبط با نقد، با صلاحدید مدیران حذف خواهند شد)
    ارسال پیام خصوصی

    نقد و آموزش

    نظرات

    مشاعره

    کاربران اشتراک دار

    محل انتشار اشعار شاعران دارای اشتراک
    کلیه ی مطالب این سایت توسط کاربران ارسال می شود و انتشار در شعرناب مبنی بر تایید و یا رد مطالب از جانب مدیریت نیست .
    استفاده از مطالب به هر نحو با رضایت صاحب اثر و ذکر منبع بلامانع می باشد . تمام حقوق مادی و معنوی برای شعرناب محفوظ است.
    0