سایت شعرناب محیطی صمیمی و ادبی برای شاعران جوان و معاصر - نقد شعر- ویراستاری شعر - فروش شعر و ترانه اشعار خود را با هزاران شاعر به اشتراک بگذارید

منو کاربری



عضویت در شعرناب
درخواست رمز جدید

اعضای آنلاین

معرفی شاعران معاصر

انتشار ویژه ناب

♪♫ صدای شاعران ♪♫

پر نشاط ترین اشعار

حمایت از شعرناب

شعرناب

با قرار دادن کد زير در سايت و يا وبلاگ خود از شعر ناب حمايت نمایید.

کانال تلگرام شعرناب

تقویم روز

شنبه 8 ارديبهشت 1403
    19 شوال 1445
      Saturday 27 Apr 2024
        به سکوی پرتاب شهرت و افتخار ،نجابت و اقتدار ... سایت ادبی شعرناب خوش آمدید مقدمتان گلباران🌹🌹

        شنبه ۸ ارديبهشت

        حاجی فیروز .

        شعری از

        قاسم پیرنظر سلیم

        از دفتر نیمی از شهر نوع شعر مثنوی

        ارسال شده در تاریخ پنجشنبه ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ ۰۸:۵۳ شماره ثبت ۱۲۸۴۴۸
          بازدید : ۶۰   |    نظرات : ۳

        رنگ شــعــر
        رنگ زمینه


        حاجی فیروز..؟
        از ان روزی که شد فیروزحاجی ؟
        دوای دردها شد بی علاجی
        کدامین نامسلمان شد معرف
        که فیروز عجم شد حج مشرف
        به محض آنکه شد حاجی ؛ گداشد
        همه مردم بدردش مبتلاشد
        ‌نه عیدی مانده نه اداب و سنت
        ازآن روزیکه ملت گشت ..... ؛؟
        هنوزم خواب غفلت سایه دارد
        بر آن قشری که فقر مایه دارد...؟
        نمی بیند فقط با گوش زنده است 
        نمی فهمد که از بنیاد کنده است
        سلیما الحذر  ؟  کمتر برآشوب
        مکن بر لانۀ  زنبورها چوب .؟
        اگر وحشی شوند  از مار پیش اند
        مسلح بر شرابی زهر نیش اند
        اگر چه ظاهرأ ‌‌ عامه  پسنده است
        ولیآئین شان بی شک کشنده است ؟

        پیرنظر (سلیم)
        اسفند : ۴۰۲
        ۲
        اشتراک گذاری این شعر

        نقدها و نظرات
        عباسعلی استکی(چشمه)
        يکشنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ ۰۰:۰۹
        بسیار زیبا و مبین مشکلات جامعه بود خندانک
        جواد مهدی پور
        شنبه ۲۶ اسفند ۱۴۰۲ ۱۱:۱۲
        درود بر شما جناب پیر نظر گرامی خندانک
        مرتضی میرزادوست
        يکشنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ ۰۰:۲۳
        سلام و عرض ادب خندانک
        زیبا و حق سرودید
        درود بر شما خندانک خندانک
        تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.


        ارسال پیام خصوصی

        نقد و آموزش

        نظرات

        مشاعره

        کاربران اشتراک دار

        محل انتشار اشعار شاعران دارای اشتراک
        کلیه ی مطالب این سایت توسط کاربران ارسال می شود و انتشار در شعرناب مبنی بر تایید و یا رد مطالب از جانب مدیریت نیست .
        استفاده از مطالب به هر نحو با رضایت صاحب اثر و ذکر منبع بلامانع می باشد . تمام حقوق مادی و معنوی برای شعرناب محفوظ است.
        0