سایت شعرناب محیطی صمیمی و ادبی برای شاعران جوان و معاصر - نقد شعر- ویراستاری شعر - فروش شعر و ترانه اشعار خود را با هزاران شاعر به اشتراک بگذارید

منو کاربری



عضویت در شعرناب
درخواست رمز جدید

اعضای آنلاین

معرفی شاعران معاصر

انتشار ویژه ناب

♪♫ صدای شاعران ♪♫

پر نشاط ترین اشعار

حمایت از شعرناب

شعرناب

با قرار دادن کد زير در سايت و يا وبلاگ خود از شعر ناب حمايت نمایید.

کانال تلگرام شعرناب

تقویم روز

يکشنبه 9 ارديبهشت 1403
  • روز شوراها
20 شوال 1445
    Sunday 28 Apr 2024
      به سکوی پرتاب شهرت و افتخار ،نجابت و اقتدار ... سایت ادبی شعرناب خوش آمدید مقدمتان گلباران🌹🌹

      يکشنبه ۹ ارديبهشت

      شهر من بم

      شعری از

      علیرضا جهان آرا (جهان)

      از دفتر تمنا نوع شعر غزل

      ارسال شده در تاریخ دوشنبه ۸ آبان ۱۴۰۲ ۲۰:۳۱ شماره ثبت ۱۲۵۰۳۱
        بازدید : ۱۶۷   |    نظرات : ۳

      رنگ شــعــر
      رنگ زمینه
      دفاتر شعر علیرضا جهان آرا (جهان)
      آخرین اشعار ناب علیرضا جهان آرا (جهان)

      دلت میخواد برات از بم بگویم 
      از آن شهری که شد در غم بگویم
      همان شهری که دارد ارگ قدیمی
      تمام اهل آن هستند با هم صمیمی
      همان شهری که الماس کویره
      که در استان کرمان بی نظیره
      همان شهری که خرماش یکه تازه
      هوای اون دل هر رهگذر را می‌نوازه‌ 
      همان شهری که شد یک شب ویران‌
      به حکم آن عزیز پاک و یزدان
      همان شب بود کبوترهاش تمامی پر کشیدن
      به سوی او که حکم کرده پریدن
      ولی قلب صاحب کبوتر با خدا بود
      تمام صورتش شب تا سحر غرق دعا بود
      او هرگز از خدا نالان‌ نبوده،  ،چرا یکجا کبوترهاش‌ سر بریده
      همیشه او خدا را شکر گزار است
      که چون آقای ما سید علی با او یار است
      وبعداز فاجعه پنجم دیماه،،تمام ملت ایران با بم شد همراه
      بم از زیر هزاران خاک 
      دوباره سر برون آورد در افلاک
      ۳
      اشتراک گذاری این شعر

      نقدها و نظرات
      طاهره حسین زاده (کوهواره)
      سه شنبه ۹ آبان ۱۴۰۲ ۱۳:۰۰

      سلام و درود

      شعرتان آهنگین و زیباست و در وزن دوبیتی سروده شده است ولی به لحاظ ساختاری در اغلب ابیات هجای اضافی دارد .

      شهر بم و سایر شهرهای ایران اکثریت کهنه ساز هستند و نیاز به بازسازی دارند که مسئولیت آن را دولت از سر وا کرده تا بعد از زلزله ها نوای نوحه و ناله سردهند .


      سلامت و سربلند باشید.

      عباسعلی استکی(چشمه)
      سه شنبه ۹ آبان ۱۴۰۲ ۱۳:۴۵
      درود بزرگوار
      دلنوشته غمگین و زیباست
      خدا را شکر که دوباره شهر بم رونق گرفته خندانک
      شاهزاده خانوم
      سه شنبه ۹ آبان ۱۴۰۲ ۱۴:۰۸
      خندانک
      درود و موفق باشید خندانک
      تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.


      (متن های کوتاه و غیر مرتبط با نقد، با صلاحدید مدیران حذف خواهند شد)
      ارسال پیام خصوصی

      نقد و آموزش

      نظرات

      مشاعره

      کاربران اشتراک دار

      محل انتشار اشعار شاعران دارای اشتراک
      کلیه ی مطالب این سایت توسط کاربران ارسال می شود و انتشار در شعرناب مبنی بر تایید و یا رد مطالب از جانب مدیریت نیست .
      استفاده از مطالب به هر نحو با رضایت صاحب اثر و ذکر منبع بلامانع می باشد . تمام حقوق مادی و معنوی برای شعرناب محفوظ است.
      0