سایت شعرناب محیطی صمیمی و ادبی برای شاعران جوان و معاصر - نقد شعر- ویراستاری شعر - فروش شعر و ترانه اشعار خود را با هزاران شاعر به اشتراک بگذارید

منو کاربری



عضویت در شعرناب
درخواست رمز جدید

اعضای آنلاین

معرفی شاعران معاصر

انتشار ویژه ناب

♪♫ صدای شاعران ♪♫

پر نشاط ترین اشعار

حمایت از شعرناب

شعرناب

با قرار دادن کد زير در سايت و يا وبلاگ خود از شعر ناب حمايت نمایید.

کانال تلگرام شعرناب

تقویم روز

چهارشنبه 29 فروردين 1403
  • روز ارتش جمهوري اسلامي و نيروي زميني
9 شوال 1445
    Wednesday 17 Apr 2024
      به سکوی پرتاب شهرت و افتخار ،نجابت و اقتدار ... سایت ادبی شعرناب خوش آمدید مقدمتان گلباران🌹🌹

      چهارشنبه ۲۹ فروردين

      نان شعر کتاب

      شعری از

      ایمان کاظمی ( متخلص به ایمان )

      از دفتر به رنگ دل ( مجموعه اشعار نو و تصنیف ها ) نوع شعر چهار پاره

      ارسال شده در تاریخ جمعه ۸ بهمن ۱۴۰۰ ۲۱:۴۵ شماره ثبت ۱۰۶۹۹۷
        بازدید : ۱۹۴   |    نظرات : ۰

      رنگ شــعــر
      رنگ زمینه
      آخرین اشعار ناب ایمان کاظمی ( متخلص به ایمان )

      رسم دل نیست شعله برچیدن
      بردن و ریختن به آینه ها
      قطع بند میانه ی تسبیح
      پاره خطی میان دایره ها
      .
      یاوه گوئی حجاب دزدیدن
      پرده از فتنه ها کنار زدن
      نبش قبر جنازه ی آتش
      بود و نابود را هوار زدن
      .
      کینه از تک ستاره ی مغرب
      از حسادت کویر لوت شدن
      بذله گوئی میان بدخواهان
      شامل قهر قوم لوط شدن
      .
      از شکاف کناره ی بستان
      تیغ رز دیدن و شمردن آن
      فارغ از برگ و بو و زیبائی
      فاش گفتن به لاله با هیجان
      .
      آن میان وحشیانه خندیدن
      شاد بودن به خط فاصله ها
      زخم بستن به مهربانی ها
      پایکوبی میان آبله ها
      .
      دوستی ها دو قطب جذابند
      گرچه گاهی غمین و قهر آلود
      می سپارند خط فاصله ها
      گرچه دشوار و زشت و زهر آلود
      .
      روز و روزانه ها که در گذرند
      فصل سنگین قهر می میرد
      دوستی بر مزار توطئه ها
      چندمین درگذشت می گیرد
      .
      آن میان روسیاه بیچاره
      از تمام شکست ها نومید
      طرد تر از تمام روزنه ها
      در سکوتی فرا تر از تبعید
      .
      رو سیاهی نتیجه ی فقر است
      فقر فرهنگ و فقر شخصیت
      حال در ابتذال فرهنگی
      سعی ما انفجار جمعیت
      .
      عصر ما عصر سرعت نور است
      فکرمان در هزاره هائی قبل
      آسمانی بدون بارش ها
      غرشی بی گدار همچون طبل
      .
      تا که در کار خود نمانم باز
      باز گیرم ز طرح چهره نقاب
      تا همیشه هر آنچه دارم را
      می دهم پای نان و شعر و کتاب
      ۶
      اشتراک گذاری این شعر

      نقد و آموزش

      نظرات

      مشاعره

      کاربران اشتراک دار

      کلیه ی مطالب این سایت توسط کاربران ارسال می شود و انتشار در شعرناب مبنی بر تایید و یا رد مطالب از جانب مدیریت نیست .
      استفاده از مطالب به هر نحو با رضایت صاحب اثر و ذکر منبع بلامانع می باشد . تمام حقوق مادی و معنوی برای شعرناب محفوظ است.
      0