سایت شعرناب محیطی صمیمی و ادبی برای شاعران جوان و معاصر - نقد شعر- ویراستاری شعر - فروش شعر و ترانه اشعار خود را با هزاران شاعر به اشتراک بگذارید

منو کاربری



عضویت در شعرناب
درخواست رمز جدید

اعضای آنلاین

معرفی شاعران معاصر

انتشار ویژه ناب

♪♫ صدای شاعران ♪♫

پر نشاط ترین اشعار

حمایت از شعرناب

شعرناب

با قرار دادن کد زير در سايت و يا وبلاگ خود از شعر ناب حمايت نمایید.

کانال تلگرام شعرناب

تقویم روز

پنجشنبه 27 ارديبهشت 1403
  • روز ارتباطات و روابط عمومي
9 ذو القعدة 1445
    Thursday 16 May 2024
      به سکوی پرتاب شهرت و افتخار ،نجابت و اقتدار ... سایت ادبی شعرناب خوش آمدید مقدمتان گلباران🌹🌹

      پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت

      پست های وبلاگ

      شعرناب
      یادم آرد روز باران !
      ارسال شده توسط

      ایوب خسروی

      در تاریخ : چهارشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۲ ۰۰:۰۷
      موضوع: آزاد | تعداد بازدید : ۵۴۳ | نظرات : ۹

      یادم آرد روز باران ...!
      روز سرد پاییزی ، خاطره های با تو بودن ، یا خاطره های بی تو بودن ، خاطره های بارانی ، خاطره های خیس در زیر باران ماندن ، خاطره های کاهگلی ، کوچه ای تنگ با دیوارهای گلی که هنوز بوی خوش کاهگل را در مشام جانم دارم ، فقط بی تو !
      روزی که نم نم باران را از پشت پنجره ای چوبی ، آبی رنگ و رنگ و رو رفته ، ترک خورده ، همراه با صدای دارکوبی که درخت بید حیاط خانه مان را به دنبال خوراک می کوبید ، می نگریستم و برگهای زرد و سبز و قرمز درخت را که در میان رشته های باران غوطه می خورد و در برکه ی زیر درخت آرام می گرفت ، چقدر دلم را به هوای دیدار تو می برد ، بی آنکه خود بدانم !
      روز باران روز گردشی غم آلود بود برای من ، تا در آن تو را بجویم ، یا در آن از بوی کاهگل عطری از وجود تو را بیابم !
      باران بود و باغی پر از هیاهوی سارهای مهاجر ، که با هر رهگذری از میان لشکر برگها به آسمان می پریدند و می رقصیدند و چه قدر زیبا ، در میان انبوه برگهای نیم رمق مانده ی درختان پناه می گرفتند و کودکی تیرکمان در دست در کمینشان نشسته ، تا شاید نان امشب بوی کباب بگیرد ، کودک یتیم سار زنده را دوست می داشت ، اما سفره ای بی نان ، سار و مرغ و ماهی نمی شناسد  !
      یاد دارم روز باران ، دودکشی بر آمده بود از بامی به بیرون ، دودی کم رمق از آن در هوا می لولید و پیر مردی که یقه ی پالتو کهنه اش را راست کرده بود تا گوشهایش را از گزند سرما محافظت کند ، با بام غلطانی سنگی بامی کم ارتفاع را می کوبید ، تا باران او را هم دوست باشد و پیرمرد را نرنجاند ، در زیر رشته های باران می شد صدای شکم گرسنه اش را شنید ، امروز هم دوشنبه است باید روزه بگیرد تا برای فردا نان داشته باشد و پس فردا را مطمئن باشد که زنده است ، زندگی برای پیر مرد ، یک مبارزه بود با عمر ...!
      باران برای من اندوهی بزرگ بود با صائقه هایش ، به یادم می آورد شبهایی را که تا صبح چشم به سقف خانه مان می دوختم تا نکند دوباره و چند باره سقف چکه کند و باز من در تاریکی شب، بام غلطان پیر را با آن صدای ناهنجارش همچنان بر بام گلی خانه مان می آوردم و می بردم و این کار تا باران بود همچنان ادامه داشت ، هنوز هم از باران خاطره ای خوش در یاد ندارم ، برای من باران با ترانه بر روی سقف خانه نمی بارید ، برای من باران در آن شب ها جز خاطره ای غم آلود نبود .
      روز باران روز فراق از تو بود ، روزی که فقط به خاطر چکه های سقف خانه مان قید همه ی خاطرات با تو بودن را زدم و تنهایی را برگزیدم ، زیرا تنهایی من را از چشمان کنجکاو تو در امان نگاه می داشت ، این بهایی بود که من برای چکه های سقف خانه مان می بایست می پرداختم ، یا باید با تو بودم و همیشه چشم به زیر نگاه می داشتم و یا اینکه بی تو می توانستم در خلوت تنهاییم حتی سقف خانه را سیر نگاه کنم !
      روز باران با من چکار که نکرد ؟ کفشهای پینه دار و سوراخ سوراخم روی نگاه کردن به باران را نداشت و نیم چکمه های دوستم گرچه لاستیکی بودند ، اما سوراخ که نبودند ، به گمانم دوستم باران را دوست داشت حتی برایش چتر هم خریده بود ، من مجبور بودم که بگویم کلاه پوشیدن را دوست ندارم ، نیم چکمه هم خوب نیست ، زیر باران رفتن هم صفایی ندارد ... لعنت بر آن خاطرات بارانی !

      ارسال پیام خصوصی اشتراک گذاری : | | | | |
      این پست با شماره ۲۸۳۹ در تاریخ چهارشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۲ ۰۰:۰۷ در سایت شعر ناب ثبت گردید

      نقدها و نظرات
      تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.



      ارسال پیام خصوصی

      نقد و آموزش

      نظرات

      مشاعره

      کاربران اشتراک دار

      محل انتشار اشعار شاعران دارای اشتراک
      کلیه ی مطالب این سایت توسط کاربران ارسال می شود و انتشار در شعرناب مبنی بر تایید و یا رد مطالب از جانب مدیریت نیست .
      استفاده از مطالب به هر نحو با رضایت صاحب اثر و ذکر منبع بلامانع می باشد . تمام حقوق مادی و معنوی برای شعرناب محفوظ است.
      0