سایت شعرناب محیطی صمیمی و ادبی برای شاعران جوان و معاصر - نقد شعر- ویراستاری شعر - فروش شعر و ترانه اشعار خود را با هزاران شاعر به اشتراک بگذارید

منو کاربری



عضویت در شعرناب
درخواست رمز جدید

اعضای آنلاین

معرفی شاعران معاصر

انتشار ویژه ناب

♪♫ صدای شاعران ♪♫

پر نشاط ترین اشعار

حمایت از شعرناب

شعرناب

با قرار دادن کد زير در سايت و يا وبلاگ خود از شعر ناب حمايت نمایید.

کانال تلگرام شعرناب

تقویم روز

سه شنبه 1 خرداد 1403
  • روز بهره‌وري و بهينه‌سازي مصرف
  • روز بزرگداشت ملاصدرا، صدرالمتألهين
  • آغاز محاصرة اقتصادي جمهوري اسلامي ايران توسط آمريكا، 1359 هـ ش
14 ذو القعدة 1445
    Tuesday 21 May 2024
      به سکوی پرتاب شهرت و افتخار ،نجابت و اقتدار ... سایت ادبی شعرناب خوش آمدید مقدمتان گلباران🌹🌹

      سه شنبه ۱ خرداد

      در خیلِ غلامانش، بنشین و حسابم کن

      شعری از

      احمدرضا زارعی

      از دفتر نشیند به دل نوع شعر

      ارسال شده در تاریخ شنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۱ ۲۳:۵۱ شماره ثبت ۹۶۹۱
        بازدید : ۴۹۰   |    نظرات : ۶

      رنگ شــعــر
      رنگ زمینه
      دفاتر شعر احمدرضا زارعی

      بر نیست فِتاد این تن، جانا تو عتابم کن
      باری ز کَرَم هستی بنمای و، خطابم کن
      من زرد و پریشانم، آشفته و بی جانم
      ای سُرخ نشان، ای مِی، مست آر و خرابم کن
      در بندِ تُرابم من، مُردابم و خوابم من
      بِشکن تن و بودن را، نقشی تو بر آبم کن
      آتش بزن این خرمن، بر باد فکن این من
      چون زلفِ خود ای ساقی، بر پیچ و به تابم کن
      یک نکته و صد حاصل، جانا که تویی کامل
      در خُمره نشانم زن، چون باده ی نابم کن
      در مسئله پنهان شد، هم پاسخ و هم معبر
      بگشا ز سرِ رحمت، معنایِ کتابم کن
      زان حال و بدین مامن، احمد به کمال آمد
      در خیلِ غلامانش، بنشین و حسابم کن


      ****************
      پ.ن:
      جانا به فریادم برس:


      هستم و هم نیستم
      بر منِ آشفته نظر کن، تو بگو کیستم؟
      یار بگو چیستم؟
      حلقه ی قسمت بَرَم آورده شد
      مرکزَش از من که بس آکنده شد
      حور و پری، چرخ زنان دورِ من
      هیچ نگیرم بجز از او به تن
      وای ز دستت امان
      آی و فغان مهربان
      غمزه مکن بر تنم
      آب بشد
      سوخت
      چه پرپر زد و ویران منم
      معنیِ حق زان لب و چشمت به من آورده شد
      مُرد و بسی زنده شد
      خالیِ بودن، 

      به من...
      ۰
      اشتراک گذاری این شعر

      نقدها و نظرات
      تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.


      (متن های کوتاه و غیر مرتبط با نقد، با صلاحدید مدیران حذف خواهند شد)
      ارسال پیام خصوصی

      نقد و آموزش

      نظرات

      مشاعره

      کاربران اشتراک دار

      محل انتشار اشعار شاعران دارای اشتراک
      کلیه ی مطالب این سایت توسط کاربران ارسال می شود و انتشار در شعرناب مبنی بر تایید و یا رد مطالب از جانب مدیریت نیست .
      استفاده از مطالب به هر نحو با رضایت صاحب اثر و ذکر منبع بلامانع می باشد . تمام حقوق مادی و معنوی برای شعرناب محفوظ است.
      0