سایت شعرناب محیطی صمیمی و ادبی برای شاعران جوان و معاصر - نقد شعر- ویراستاری شعر - فروش شعر و ترانه اشعار خود را با هزاران شاعر به اشتراک بگذارید

منو کاربری



عضویت در شعرناب
درخواست رمز جدید

اعضای آنلاین

معرفی شاعران معاصر

انتشار ویژه ناب

♪♫ صدای شاعران ♪♫

پر نشاط ترین اشعار

حمایت از شعرناب

شعرناب

با قرار دادن کد زير در سايت و يا وبلاگ خود از شعر ناب حمايت نمایید.

کانال تلگرام شعرناب

تقویم روز

جمعه 7 ارديبهشت 1403
    18 شوال 1445
      Friday 26 Apr 2024
        به سکوی پرتاب شهرت و افتخار ،نجابت و اقتدار ... سایت ادبی شعرناب خوش آمدید مقدمتان گلباران🌹🌹

        جمعه ۷ ارديبهشت

        چراغ و کوچه و باران

        شعری از

        ایمان کاظمی ( متخلص به ایمان )

        از دفتر به رنگ دل ( مجموعه اشعار نو و تصنیف ها ) نوع شعر نیمائی

        ارسال شده در تاریخ چهارشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۸ ۱۳:۱۷ شماره ثبت ۷۹۷۵۶
          بازدید : ۴۰۸   |    نظرات : ۰

        رنگ شــعــر
        رنگ زمینه
        آخرین اشعار ناب ایمان کاظمی ( متخلص به ایمان )

        هزار بوسه تو دادی هزار بوسه گرفتم
        عجب هوای خوشی در خیال کوچه گرفتم
        زمینه ها غلط انداز و فصل فصل دو رنگی
        چه برگ ریز قشنگی
        عجب خزان عجیبی
        چه کوچه های غریبی
        فضای کوچه مه آلود و اندکی به زمستان
        دو چشم خسته ی من بر
        چراغ و کوچه و باران
        چراغ و کوچه و باران من اشتباه گرفتم
        من این شباهت بی حد
        به نور ماه گرفتم
         
        رطوبت از شب و باران 
        کشیده در شریانم
        منی که آتشم اکنون یخت نشسته به جانم
         
        مبُر به تیغه ی حکمی 
        به سادگی دل و خشتم
        خزان کشیدی من در هوای اردیبهشتم
         
        توئی که مظهر نازی
        دگر چه نذر و نیازی
        چه حال خوب نمازی
        قسم به شمع شبستان که بیگناه ترینم
         
        نسوز شمع شبستان
        نتاب زهره ی سوزان
        نخند آبی دلکش به عشق داغ خروشان
        قسم به مهر فروزان اسیر ماه ترینم
         
        نه در غروب نگاهی
        نه بر طلوع امیدی
        نه با سپیده کلامی
        قسم که در گذر لحظه لحظه آه ترینم
        و مات در تپش جاده ها نگاه ترینم
         
        گهی چو رود روان و گهی کویر ترینم
        گهی سرای امیدم
        گهی شکسته ترینم
        ولی به حرمت باران در امتداد خیابان
        هنوز منتظر پای نیمه راه ترینم
        ۳
        اشتراک گذاری این شعر

        نقد و آموزش

        نظرات

        مشاعره

        کاربران اشتراک دار

        محل انتشار اشعار شاعران دارای اشتراک
        کلیه ی مطالب این سایت توسط کاربران ارسال می شود و انتشار در شعرناب مبنی بر تایید و یا رد مطالب از جانب مدیریت نیست .
        استفاده از مطالب به هر نحو با رضایت صاحب اثر و ذکر منبع بلامانع می باشد . تمام حقوق مادی و معنوی برای شعرناب محفوظ است.
        0