سایت شعرناب محیطی صمیمی و ادبی برای شاعران جوان و معاصر - نقد شعر- ویراستاری شعر - فروش شعر و ترانه اشعار خود را با هزاران شاعر به اشتراک بگذارید

منو کاربری



عضویت در شعرناب
درخواست رمز جدید

اعضای آنلاین

معرفی شاعران معاصر

انتشار ویژه ناب

♪♫ صدای شاعران ♪♫

پر نشاط ترین اشعار

حمایت از شعرناب

شعرناب

با قرار دادن کد زير در سايت و يا وبلاگ خود از شعر ناب حمايت نمایید.

کانال تلگرام شعرناب

تقویم روز

سه شنبه 1 خرداد 1403
  • روز بهره‌وري و بهينه‌سازي مصرف
  • روز بزرگداشت ملاصدرا، صدرالمتألهين
  • آغاز محاصرة اقتصادي جمهوري اسلامي ايران توسط آمريكا، 1359 هـ ش
14 ذو القعدة 1445
    Tuesday 21 May 2024
      به سکوی پرتاب شهرت و افتخار ،نجابت و اقتدار ... سایت ادبی شعرناب خوش آمدید مقدمتان گلباران🌹🌹

      سه شنبه ۱ خرداد

      كوچه خاطرات

      شعری از

      رضا محبی راد

      از دفتر شعرناب نوع شعر

      ارسال شده در تاریخ سه شنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۰ ۰۲:۳۶ شماره ثبت ۳۱۷۲
        بازدید : ۱۱۲۳   |    نظرات : ۲۰

      رنگ شــعــر
      رنگ زمینه
      دفاتر شعر رضا محبی راد
      آخرین اشعار ناب رضا محبی راد

      مات كه شد چشمم

      بغضي در شعرم شكست !

      و سيل تمام وسعت پنجره ام را برد .

      آنقدر فقير ام

      كه سالهاست چشمانم را

      از مردم مي دزدم

      پاسبانها خوابند ؟!

       

      يادت هست ؟

      من از كوچه بيزار بودم !

      و تو

      بدنبال بلندترين مي گشتي

      در پس كدام كوچه ي ترديد

      مرا گم كردي ؟

      كه تاول نشسته بر دلتنگي ام

      گواه مذهبت شده است .

       بانو !

      از پريشاني هر كوچه ي مْرتد

      اگر برگردي

      مرا مي يابي

      يا در سماء اشك

      يا در نم گل آدم

      يا در خود

      اگر من باشي ؛

      نگذاشته ام باغچه بميرد

      تا هر روز صبح

      خانه براي عطرت

      چاي شيرين كند !

       و باز همهمه اي

      كه در كوچه هاي خاطره

      مي دود

      و من

      يك پا

      بر لي لي اي مي مانم

      كه با آه كشيده ام ؛

      يا نه ...

      هفت سال از دل سنگت را

      روي هم مي چينم

      و دوباره بر هم زنم

      تا مرا دنبال كني !

      و شب

      آخر كوچه

      زير تيرك چراغ برق

      وقتي سينه از حجم آه

      خالي مي شود

      در سايه روشن سيگاري

      كور مي شوم .

       

      رضا محبي راد (مجنون)

      27/2/90

       

       

       

       

      ۱
      اشتراک گذاری این شعر

      نقدها و نظرات
      تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.


      (متن های کوتاه و غیر مرتبط با نقد، با صلاحدید مدیران حذف خواهند شد)
      ارسال پیام خصوصی

      نقد و آموزش

      نظرات

      مشاعره

      کاربران اشتراک دار

      محل انتشار اشعار شاعران دارای اشتراک
      کلیه ی مطالب این سایت توسط کاربران ارسال می شود و انتشار در شعرناب مبنی بر تایید و یا رد مطالب از جانب مدیریت نیست .
      استفاده از مطالب به هر نحو با رضایت صاحب اثر و ذکر منبع بلامانع می باشد . تمام حقوق مادی و معنوی برای شعرناب محفوظ است.
      0