سایت شعرناب محیطی صمیمی و ادبی برای شاعران جوان و معاصر - نقد شعر- ویراستاری شعر - فروش شعر و ترانه اشعار خود را با هزاران شاعر به اشتراک بگذارید

منو کاربری



عضویت در شعرناب
درخواست رمز جدید

اعضای آنلاین

معرفی شاعران معاصر

انتشار ویژه ناب

♪♫ صدای شاعران ♪♫

پر نشاط ترین اشعار

حمایت از شعرناب

شعرناب

با قرار دادن کد زير در سايت و يا وبلاگ خود از شعر ناب حمايت نمایید.

کانال تلگرام شعرناب

تقویم روز

چهارشنبه 26 ارديبهشت 1403
    8 ذو القعدة 1445
      Wednesday 15 May 2024
        به سکوی پرتاب شهرت و افتخار ،نجابت و اقتدار ... سایت ادبی شعرناب خوش آمدید مقدمتان گلباران🌹🌹

        چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت

        سيم خاردار

        شعری از

        حسین شفیعی بيدگلی

        از دفتر باران نوع شعر نیمائی

        ارسال شده در تاریخ يکشنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۳ ۰۸:۱۸ شماره ثبت ۳۰۵۵۶
          بازدید : ۱۸۰۷   |    نظرات : ۲۸

        رنگ شــعــر
        رنگ زمینه
        دفاتر شعر حسین شفیعی بيدگلی

        دستان یخزده ی این دخترك
        نزدیك سیم خاردار چه میكند
        صدای گلوله در گوش اين دخترك از كجاست
        اشك های مادران نزديك سیم خاردار
        این زمین اشك آلود
        زیر سیم خار دار چراست
        آی جنگلهای بهار زده
        بادهای نقره ای كجاست
        در جنگلهای زنگ زده ی پاییزی
        ما كه شاد بودیم
        عاشق آفتاب بودیم
        بادهای نقره ای داشتیم
        سیم خاردار از كجاست
        شاپرك كجاست
        جنگلهای زنگ زده ی پاییز
        ما را صدا می كنند
        بادهای نقره ای ما را صدا می كنند
        خورشید ما را صدا می كند
        آی قافهای سر در گم
        صدای گلوله
        نزدیك صورت بچه ها چراست
        خورشيد ما را صدا می كند
        در جنگل زنگ زده
        زیر باد های نقره ای
        چكاوك میخواند
        با لچك ابی
        زير سیم خاردار
        به خورشید نگاه می كنی
        همه ی دشت ها گر یه می كنند
        جنگلها گریه می كنند
        ستارگان جنوبی گریه می كنند
        در فكر ستارگان جنوبی طوفان های سیاه می وزد
        اما زمین امید دارد
        قهرمانان زمین گریه نخواهند كرد
        دختران این دشت
        گل بسر خواهند شد
        كوهها در غبار طلایی
        خواهند خواند آهنگ رهایی
        این دشت سفيد برنده خواهد شد
        تقدیم به كودكان عزیزی كه در جهالت های بشری فریادرسی نداشتند و بشریت عزادار آنهاست
        حسین شفیعی
        ۱۱
        اشتراک گذاری این شعر

        نقدها و نظرات
        تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.


        ارسال پیام خصوصی

        نقد و آموزش

        نظرات

        مشاعره

        کاربران اشتراک دار

        محل انتشار اشعار شاعران دارای اشتراک
        کلیه ی مطالب این سایت توسط کاربران ارسال می شود و انتشار در شعرناب مبنی بر تایید و یا رد مطالب از جانب مدیریت نیست .
        استفاده از مطالب به هر نحو با رضایت صاحب اثر و ذکر منبع بلامانع می باشد . تمام حقوق مادی و معنوی برای شعرناب محفوظ است.
        0