سایت شعرناب محیطی صمیمی و ادبی برای شاعران جوان و معاصر - نقد شعر- ویراستاری شعر - فروش شعر و ترانه اشعار خود را با هزاران شاعر به اشتراک بگذارید

منو کاربری



عضویت در شعرناب
درخواست رمز جدید

اعضای آنلاین

معرفی شاعران معاصر

انتشار ویژه ناب

♪♫ صدای شاعران ♪♫

پر نشاط ترین اشعار

حمایت از شعرناب

شعرناب

با قرار دادن کد زير در سايت و يا وبلاگ خود از شعر ناب حمايت نمایید.

کانال تلگرام شعرناب

تقویم روز

جمعه 11 خرداد 1403
    24 ذو القعدة 1445
      Friday 31 May 2024
      • روز جهاني بدون دخانيات
      مقام معظم رهبری سید علی خامنه ای و انقلاب مردمی و جمهوری اسلامی ایران خظ قرمز ماست. اری اینجاسایت ادبی شعرناب است مقدمتان گلباران..

      جمعه ۱۱ خرداد

      (( عرصه ی جادوی تو ))

      شعری از

      محمد ابراهیم جاذب نیکو(جاذب)

      از دفتر ایران بانو گل است نوع شعر غزل

      ارسال شده در تاریخ جمعه ۴ مهر ۱۳۹۳ ۲۱:۲۴ شماره ثبت ۳۰۳۵۰
        بازدید : ۷۰۰   |    نظرات : ۴۴

      رنگ شــعــر
      رنگ زمینه
      دفاتر شعر محمد ابراهیم جاذب نیکو(جاذب)
      آخرین اشعار ناب محمد ابراهیم جاذب نیکو(جاذب)

      (عرصه ی جادوی تو)
      ای گل گلزار من سرخی رویت به چند؟ 
      خط لبت قاب دل ،  پای مرا   پای بند
      پیرهنت برگ گل  ، چشم مرا کرده پل 
      نازک اندام  تو ، طعنه  زند  بر  پرند
      سرمه ی چشمان تو می بَرَدَم تا سحر          
      موی پریشان تو ، گشته دلم را کمند
      روی سرت روسری  از چه بود سرسری ؟ 
      باد هوس می دَمَد ، هوش  ، نیابی گزند
      عطر تنت با هوا  ،  بُرده  مرا   نا کجا     
      ای گل سیال من از چه شدی خود پسند
      عرصه ی جادوی تو ،  به رقص چاقوی تو  
      کرده زمین را غمین ، ناز مکُن  ای لَوَند
      حرف دلت بی صدا ، کرده دلی مبتلا 
      جلوه گری های تو ، فاعل  فعل  غَمَند
      شعر و ادب خسته شد ، راه قلم بسته شد
      جان تو  و  مادرت ، راه  شنیدن   مَبند
      حلقه ی گفتار من ، جاذب سوز  است و آه
      پند مرا حلقه کن ، از چه زنی  نیشخند ؟
      حال که رقصان شدی ، پسته ی خندان شدی  
      در گرو جان او ست  ، خفته به خاکِ  ،  نژند
      سفره ی خون  بود و  اب در دل چشمان او   
      معرفتی کشته شد ،   تا تو رسیدی به قند
      بر تو  نفس را گشود ، خط افق را شکست 
      خسته چو  عنقا  پرید  ،  گنبدِ  بامِ   بلند
         (( جاذب نیکو ))
      این شعر را تقدیم میکنم به روح شهیدان هشت سال دفاع مقدس و همه ی کسانی که برای اعتلای فرهنگ و زبان فارسی ایران اسلامی تلاش می کنند.
      ۱۸
      اشتراک گذاری این شعر

      نقدها و نظرات
      تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.


      ارسال پیام خصوصی

      نقد و آموزش

      نظرات

      مشاعره

      کاربران اشتراک دار

      محل انتشار اشعار شاعران دارای اشتراک
      کلیه ی مطالب این سایت توسط کاربران ارسال می شود و انتشار در شعرناب مبنی بر تایید و یا رد مطالب از جانب مدیریت نیست .
      استفاده از مطالب به هر نحو با رضایت صاحب اثر و ذکر منبع بلامانع می باشد . تمام حقوق مادی و معنوی برای شعرناب محفوظ است.
      0