سایت شعرناب محیطی صمیمی و ادبی برای شاعران جوان و معاصر - نقد شعر- ویراستاری شعر - فروش شعر و ترانه اشعار خود را با هزاران شاعر به اشتراک بگذارید

منو کاربری



عضویت در شعرناب
درخواست رمز جدید

اعضای آنلاین

معرفی شاعران معاصر

انتشار ویژه ناب

♪♫ صدای شاعران ♪♫

پر نشاط ترین اشعار

حمایت از شعرناب

شعرناب

با قرار دادن کد زير در سايت و يا وبلاگ خود از شعر ناب حمايت نمایید.

کانال تلگرام شعرناب

تقویم روز

جمعه 28 ارديبهشت 1403
  • روز بزرگداشت حكيم عمر خيام
10 ذو القعدة 1445
    Friday 17 May 2024
      به سکوی پرتاب شهرت و افتخار ،نجابت و اقتدار ... سایت ادبی شعرناب خوش آمدید مقدمتان گلباران🌹🌹

      جمعه ۲۸ ارديبهشت

      عطرِ یاد او

      شعری از

      نسيم خسرونژادصبا

      از دفتر مثنوی نوع شعر مثنوی

      ارسال شده در تاریخ چهارشنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۳ ۰۳:۴۷ شماره ثبت ۲۹۶۱۹
        بازدید : ۵۵۴   |    نظرات : ۴۸

      رنگ شــعــر
      رنگ زمینه
      دفاتر شعر نسيم خسرونژادصبا
      آخرین اشعار ناب نسيم خسرونژادصبا

      شبی بود و کنارِ یار بودم
      چه گویم؟ شادی بسیار بودم
      در آن شب من سراسر شور بودم
      زشوق وصلِ او مسرور بودم
      کسی گفتم:«چرا اینگونه هستی؟»
      نه آن غمگین، خدارا[1] مست مستی!!
      به او گفتم کنارِ آشنایی
      عزیزی ، مهربانی، دلربایی
      برایش شکوه کردم من دمادم
      از این دنیا و حوایش، ز آدم
      به او گفتم تمامِ رنج و دردم
      شنید او ناله ها و آهِ سردم
      به من گفتا: « بیا در راه ایزد
      جهانی پُر شده از دیو و هم دَد
      بیا و عاشقانه ذکر او گو
      به هوهویی جهان، همسو تو هو گو
      نمازِ عاشقی زیباست، زیباست
      در آن نورِ خدا همواره پیداست»
      شد او پیرِ من و من در پیِ او
      شد او گیسو و من آن پیچشِ مو
      مرا از خوابِ غفلت، کرد بیدار
      خداوندا...، تو پیران را نگهدار
      که پیری غم ز جان من رهانده
      مرا اینک به کوی تو رسانده
      ز من موج بلا را دور کرده
      مرا مهمان بحرِ نور کرده
      چگونه عاشقی از سر نگیرم؟
      ز عشق او چو آتش دَر نگیرم
      زعطرِ یادِ او سرمت هستم
      که پشت غم به آئینَ ش شکستم
      [1] - خدا را ، یعنی از خدا
      ۱۶
      اشتراک گذاری این شعر

      نقدها و نظرات
      تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.


      (متن های کوتاه و غیر مرتبط با نقد، با صلاحدید مدیران حذف خواهند شد)
      ارسال پیام خصوصی

      نقد و آموزش

      نظرات

      مشاعره

      کاربران اشتراک دار

      کلیه ی مطالب این سایت توسط کاربران ارسال می شود و انتشار در شعرناب مبنی بر تایید و یا رد مطالب از جانب مدیریت نیست .
      استفاده از مطالب به هر نحو با رضایت صاحب اثر و ذکر منبع بلامانع می باشد . تمام حقوق مادی و معنوی برای شعرناب محفوظ است.
      0