سایت شعرناب محیطی صمیمی و ادبی برای شاعران جوان و معاصر - نقد شعر- ویراستاری شعر - فروش شعر و ترانه اشعار خود را با هزاران شاعر به اشتراک بگذارید

منو کاربری



عضویت در شعرناب
درخواست رمز جدید

اعضای آنلاین

معرفی شاعران معاصر

انتشار ویژه ناب

♪♫ صدای شاعران ♪♫

پر نشاط ترین اشعار

حمایت از شعرناب

شعرناب

با قرار دادن کد زير در سايت و يا وبلاگ خود از شعر ناب حمايت نمایید.

کانال تلگرام شعرناب

تقویم روز

يکشنبه 9 ارديبهشت 1403
  • روز شوراها
20 شوال 1445
    Sunday 28 Apr 2024
      به سکوی پرتاب شهرت و افتخار ،نجابت و اقتدار ... سایت ادبی شعرناب خوش آمدید مقدمتان گلباران🌹🌹

      يکشنبه ۹ ارديبهشت

      فقط به خاطر خواهرم ناصری وبرادرم غلامعباس ریاحی(آریا)

      شعری از

      سید علیرضا رئیسی گرگانی

      از دفتر کشکول رئیسی نوع شعر غزل

      ارسال شده در تاریخ شنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۲ ۲۰:۳۹ شماره ثبت ۲۴۶۳۸
        بازدید : ۸۶۲   |    نظرات : ۷۳

      رنگ شــعــر
      رنگ زمینه
      دفاتر شعر سید علیرضا رئیسی گرگانی

      "بسی رنج بردم در این سال سی"

      که تا لهجه ام را کنم فارسی

      همه لهجه ها کرد و ترکی ّ وپارس

      خراسان و اهواز و تبریز و فارس

      قدم ها گرفتم بزرگ و بلند

      بگویم که ایران به از صد هلند

      نخواهی ببینی زبانت خراب

      به جد هر دو سالی بفرما چکاب

      تو از نسل کوروش اگر پارسی

      خراسان ، گلستان و یا فارسی

      به کوه و به جنگل به دریا و غار

      یکی را از اینها بکن اختیار

      ....

      اگر بهره از طب همی داشتم

      کچل میشدم مو نمی کاشتم

      به من چه مگر من وکیلم خدا

      مگر مردمان را کفیلم جدا

      سوئد،انگلیس،ترکیه ،تایلند

      عرق دارد و سکس ،همه آب گند

      برو پول خود خرج بیگانه کن

      برو مالزی کیف جانانه کن

      به من چه زبان و به من چه هدف

      به من چه که گوهر نشد در صدف

      در این اسکله هر که پهلو گرفت

      زدندش چنان مزد نیکو گرفت

      .....

      الا ای خداوند کوه سهند

      تمنای من خانه ای با سمند

      و یک همسری سر بزیر و قشنگ

      خوش اخلاق و رعنا و فرز و زرنگ

      و یک دختری با ادب ، با حیا

      نباشد یکی توی ِ جغرافیا

      و یک گل پسر در ادب بی نظیر

      ادیب و خبیر و بصیر وکبیر

      الا ای خداوند گردون سپهر

      تمنای من از تو احسان و مهر

      خدایا تو دانی که من قانعم 

      همیشه تو را سامع و تابعم 

      پ . ن = از عزیزانم میخواهم بدون هیچگونه ناراحتی در این فضای مجازی که به نام (شعرناب) مزین گردیده  با قدرت حاضر و حرف خودشان راهمانگونه که دوست دارند بزنند . من که همه ی عزیزان عضو این سایت را دوست دارم و مخلص همه در بست هستم .

      ۰
      اشتراک گذاری این شعر

      نقدها و نظرات
      تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.


      (متن های کوتاه و غیر مرتبط با نقد، با صلاحدید مدیران حذف خواهند شد)
      ارسال پیام خصوصی

      نقد و آموزش

      نظرات

      مشاعره

      کاربران اشتراک دار

      محل انتشار اشعار شاعران دارای اشتراک
      کلیه ی مطالب این سایت توسط کاربران ارسال می شود و انتشار در شعرناب مبنی بر تایید و یا رد مطالب از جانب مدیریت نیست .
      استفاده از مطالب به هر نحو با رضایت صاحب اثر و ذکر منبع بلامانع می باشد . تمام حقوق مادی و معنوی برای شعرناب محفوظ است.
      0