سایت شعرناب محیطی صمیمی و ادبی برای شاعران جوان و معاصر - نقد شعر- ویراستاری شعر - فروش شعر و ترانه اشعار خود را با هزاران شاعر به اشتراک بگذارید

منو کاربری



عضویت در شعرناب
درخواست رمز جدید

اعضای آنلاین

معرفی شاعران معاصر

انتشار ویژه ناب

♪♫ صدای شاعران ♪♫

پر نشاط ترین اشعار

حمایت از شعرناب

شعرناب

با قرار دادن کد زير در سايت و يا وبلاگ خود از شعر ناب حمايت نمایید.

کانال تلگرام شعرناب

تقویم روز

سه شنبه 18 ارديبهشت 1403
    29 شوال 1445
      Tuesday 7 May 2024
        به سکوی پرتاب شهرت و افتخار ،نجابت و اقتدار ... سایت ادبی شعرناب خوش آمدید مقدمتان گلباران🌹🌹

        سه شنبه ۱۸ ارديبهشت

        مجال ِ عمـــر

        شعری از

        امیر علی مطلوبی (سخن سنج تبریزی)

        از دفتر هیـجان آبی نوع شعر غزل

        ارسال شده در تاریخ شنبه ۱۶ شهريور ۱۳۹۲ ۱۷:۵۰ شماره ثبت ۱۷۹۲۱
          بازدید : ۸۷۳   |    نظرات : ۹۴

        رنگ شــعــر
        رنگ زمینه
        آخرین اشعار ناب امیر علی مطلوبی (سخن سنج تبریزی)

        آبـی تــرین حـضــور ِ دل نشــانه کـــرده بود
         
        دردی چـکــیـد و رنـگ ِ نـاب ِ خـنـــده را ربود
         
        بـر گــونه هـای سـیب ِ تـازگـــی چــروک داد
         
        گــویـا کـمـر بـه قـتـل ِ هـر جـوانـه بسته بود
         
        در فـصــل ِ نـوبهــار ِ زندگــی بـه رقـص ِ بـرف
         
        بر ذهن ِ موی ِ صـحنه ها اجازه می ســرود
         
        آه از تـو ، درد ِ پـُخـتـگـی کــه ســبـز تـازه را
         
        در کمترین زمان به آتش اش کِـشی وجــود
         
        آســودگــی بـه خـام نیست از مجال ِ عـــمر
         
        بـا دردهـا نشـسـته خـنـده تـا شــود کـبــود
         
        دیگـر بـه نقـش ِ خـود نمــی کنـد ضـرر لبـی
         
        در زیـر خـنـده اش چـه آتـشی نهفته سـود
         
        از عـمـق ِ خـود نمیـرسد به ذهن ِ صاف ِ ما
         
        دریـا چـگــــونـه می ســُــرایـد از نـیــاز ِ رود؟
         
        بـا مرگ ِ هــر غــزل،غــــزال ِ دل شـود پـدیـد
         
        یـا دف شـود نماز ِ دل به سـینه یا که عـود
         
        زخمی تر ازتو، رنگ ِ خنده ها چه شد،امیر؟
         
        شـــاید کـسـی چکید و رنگ ِ خنده ات زدود
         
        بــایــد بـه ســــوخـتـن ادامـه داد و لال شــد
         
        تـا پشـت ِ ابــرها نـمی رود به جــز تـــو ،دود
        ________________________________
        مطلوبی (سخن سنج تبریزی)
         
        (مفعول ُ فاعلات ُ فاعلات ُ فاعلن)

        مجال ِ عمر

        ۰
        اشتراک گذاری این شعر

        نقدها و نظرات
        تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.


        (متن های کوتاه و غیر مرتبط با نقد، با صلاحدید مدیران حذف خواهند شد)
        ارسال پیام خصوصی

        نقد و آموزش

        نظرات

        مشاعره

        کاربران اشتراک دار

        محل انتشار اشعار شاعران دارای اشتراک
        کلیه ی مطالب این سایت توسط کاربران ارسال می شود و انتشار در شعرناب مبنی بر تایید و یا رد مطالب از جانب مدیریت نیست .
        استفاده از مطالب به هر نحو با رضایت صاحب اثر و ذکر منبع بلامانع می باشد . تمام حقوق مادی و معنوی برای شعرناب محفوظ است.
        0