جمعه ۱۱ آبان
از این انتظار بیزارم شعری از مشکوة توکل
از دفتر شکوه ها نوع شعر دلنوشته
ارسال شده در تاریخ سه شنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۲ ۰۰:۲۱ شماره ثبت ۱۳۶۰۴
بازدید : ۹۹۸ | نظرات : ۹۰
|
آخرین اشعار ناب مشکوة توکل
|
من از این انتظار بی زارم
از دل بی قرار بی زارم
مانده در کنج عزلت خویشم
از یمین و یسار بی زارم
من از این زندگی دلم خون است
خسته ام ، زین قمار بی زارم
چون غریبی به خانه ی خویشم
پس ز ایل و تبار بی زارم
کاروان کاروان بجا مانم
وقتی از این قطار بی زارم
آید از باغ قار قار کلاغ
هان ، زسرو و چنار بی زارم
چون ندارم دگر امید بهشت
پس ز سیب و انار بی زارم
از خدا مرگ این و آن خواهیم
تا به کی ؟ زانزجار بی زارم
عالمانیم و بی عمل آری
از کـَمِثل ِ الحِمار بیزارم(1)
نشنوم وعده های تو خالی
شاعرم از شعار بی زارم
همچو منصور کوس حق نزنم
بنده وقتی ز دار بی زارم
اشاره به : سوره مبارکه جمعه(آیه5)
|
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.