جمعه ۱۱ آبان
|
آخرین اشعار ناب طاهر معین
|
بلبلی با فریاد ، ناگهانی سر داد ، روی شاخه تاکی
در شبی بارانی ، از غم پنهانی ، نالهی غمناکی
زان فغان و غوغا ، در شب بی فردا ، بر نیامد حتی
پاسخی از بستان ، یا صدایی لرزان ، یا سری از لاکی
ضجه میزد بلبل ، تا کی از جور گل ، باشدم خونین دل
تا به کی از یاران ، زیر چتر باران ، اینچنین گل غافل
چون معین جان بر لب ، هم نوا ، مرغ شب ، آه و زاری کارم
نیست در این نخجیر ، جز سکوتی دلگیر ، هیچ چیزم حاصل
بلبل پر بسته ، کین چنین دلخسته ، سر نمودی آواز
جای این نالیدن ، پر به قصد رفتن ، باز کن امشب باز
از گلی رنگارنگ ، جز ر یا و نیرنگ ،سهم تو چیزی نیست
روی اصل عادل ، نکند از یادت ، رفته دیگر پرواز
|
|
نقدها و نظرات
|
درود و سپاس جناب چشمه گرامی . به همچنین بر شما و دیگر یاران . | |
|
درود و سپاس جناب عزیزیان گرامی . کلا مجموعه حواصیل خیال از پنج کار آزاد و پنج کار کلاسیک (دو چهار پاره ، یک مثنوی ، یک غزلواره و یک مستزاد ) و ۱۰۰ غزل (جمعا ۱۱۰ چکامه به نیت نام مولا) تنظیم و چاپ شد ، صرفا جهت طبع آزمایی (که جز در غزل) هیچگاه دیگر تکرار نشد . امیدوارم میزبان شایسته برای حضور نگاه سبز عزیزان باشم . | |
|
درود و سپاس جناب دزفولی عزیز و گرامی و همیشه حامی . مانا بمانید و ماندگار | |
|
درود و سپاس و سلام و سلامتی برای حضور سبز و پایایت . ماندگار و مانا باد بودنت . | |
|
درود و سپاس . عزیزدل ، یار همراه . | |
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
سالروز شهادت هشتمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت
خورشید تابان خراسان، ضامن آهو ، یاوردرمانگان و بیچارگان
حضرت امام رضا علیه السلام
را تسلیت عرض می نمائیم