راحت شدی از قیل و قال ما ( زلال عروضی قافیه دار پیوسته )
تقدیم به روح بلند اولین بانوی استقبال کننده از سبک زلال ( سرکار خانم گیتا تاجبخش )
.
گیتا بهشتی بود آمد رفت
یک روح در زندان خشتی بود آمد رفت
گیتا فرشته بود،عاشق بر خدا بود و زلال و صاف
دلخور ز یک دنیای زشتی بود آمد رفت
زیبا سرشتی بود آمد رفت
.
گاهی که از تلخی بیان کردیم
نقدی کدر وارد بر آن شیرین زبان کردیم
در مجلس شعـر زلال عاشقـان ، ای اولیـن بانــو
شرمنده که مهر و محبت را نهان کردیم
قدری دریـن دنیــا زیـان کردیم
.
ما را دو پیمانه دعا گویید
از غربت مستـان، حضـور آشنـا گوییـد
دیدید وقتی که خدا دلتنگ بر ما دوستان گشتـَه ست
صافی ترین اشعار خود را بر خدا گویید
گاهی زلالی از دادا گویید
.
خـوبست بـاران بـر نهال مـا
دیـگر نباشی ناگران وضع و حــال مــا
هر چند شهر چشم تو در کشور گل خواب و خاموشست
امّا که در این عرصه ی تنگ زلال مــا
راحت شدی از قیل و قال ما