سایت شعرناب محیطی صمیمی و ادبی برای شاعران جوان و معاصر - نقد شعر- ویراستاری شعر - فروش شعر و ترانه اشعار خود را با هزاران شاعر به اشتراک بگذارید

منو کاربری



عضویت در شعرناب
درخواست رمز جدید

اعضای آنلاین

معرفی شاعران معاصر

انتشار ویژه ناب

♪♫ صدای شاعران ♪♫

پر نشاط ترین اشعار

حمایت از شعرناب

شعرناب

با قرار دادن کد زير در سايت و يا وبلاگ خود از شعر ناب حمايت نمایید.

کانال تلگرام شعرناب

تقویم روز

سه شنبه 25 ارديبهشت 1403
  • روز بزرگداشت فردوسي
7 ذو القعدة 1445
    Tuesday 14 May 2024
      به سکوی پرتاب شهرت و افتخار ،نجابت و اقتدار ... سایت ادبی شعرناب خوش آمدید مقدمتان گلباران🌹🌹

      سه شنبه ۲۵ ارديبهشت

      پست های وبلاگ

      شعرناب
      شیاطین سیاه جهان را بشناسید
      ارسال شده توسط

      رضا محمدی (شب افروز)

      در تاریخ : جمعه ۱۳ دی ۱۳۹۲ ۱۱:۰۶
      موضوع: آزاد | تعداد بازدید : ۸۱۵ | نظرات : ۹

      شیاطین سیاه جهان را بشناسید

      اگرچه تروریسم پدیده جدیدی نیست، اما تروریسم جدید پدیده‌ای خاص است.ادبیات تروریسم ومطالعات مربوط به این پدیده بین‌المللی پس از ۱۱ سپتامبر چهره جدیدی به خود گرفته است.

      تروریسم پدیده ای است که حد ومرز نمی شناسد و اگر مجال پیدا کند با هر آنچه که دردست دارد، دنیا و هر آنچه که در او هست را به خون و آتش می کشد. حال با توجه به اهمیت موضوع و آشنایی هرچه بیشتر با تروریست هایی که درزمره «خطرناکترین تروریست های جهان» قرار دارند وهم اکنون نیز از سوریه و عراق و پاکستان گرفته تا لبنان و افغانستان و سومالی و لیبی و . . . را جولانگاه اقدامات تروریستی خود ساخته اند.
      حال به معرفی شماری از این تروریست های خطرناک که عمدتاً در غرب آسیا و مشخصاً در سوریه فعال بوده و نظم و امنیت و ثبات و آرامش این منطقه را به قهقرا کشانیده اند، می پردازیم.
       
                                    ایمن الظواهری
      تروریست
      «ایمن محمد ربیع الظواهری» سرکرده مخوف ترین شبکه تروریستی جهان یعنی القاعده، فردی که آمریکا برای دستگیری اش 25 میلیون دلارجایزه تعیین کرده است، نفرنخست این فهرست می باشد. وی متولد سال ۱۹۵۱ در شهر معادی در نزدیکی قاهره است که در سال 1974 و در سن ۲۳ سالگی در رشته پزشکی (جراحی) از دانشگاه قاهره با درجه ممتاز فارغ‌التحصیل شد. او در سن ۱۴ سالگی با پیوستن به یک گروه اسلامگرا در مصر پا به جهان سیاست گذاشت. در سال 1979 به عضویت گروه جهاد اسلامی مصر درآمد و پس از ترور انور سادات رئیس جمهور مصر به اتهام شرکت در قتل وی بازداشت و به چهار سال زندان محکوم شد. پس از رهایی از زندان در سال ۱۹۸۴، در اوج جهاد بر ضد شوروی وارد افغانستان شد.
      نخستین دیدار او با بن لادن در سال ۱۹۸۶ در پاکستان اتفاق افتاد. پس از بازگشت به مصر در سال ۱۹۹۱ «نتیجه تلخ» را در سرزنش میانه روی اخوان المسلمین مصر و توجیه جهاد پخش کرد. در سال ۱۹۹۲ به بن لادن در سودان جایی که هر دو درپناه حسن ترابی قرار گرفتند پیوست. درسال ۱۹۹۶ ازسودان اخراج شد و با بن لادن و 400 تن دیگر از تروریست های القاعده دوباره به افغانستان برگشت. وی در دسامبرهمان سال، به منظور ایجاد یک پایگاه، به چچینیا رفت. اما درآنجا به جرم ورود غیر قانونی دستگیر و به شش ماه زندان محکوم شد.  پس از آنکه بن لادن با پرداخت پول، وی را از زندان رها ساخت الظواهری به افغانستان بر گشت.
      در سال 1996 الظواهری به عنوان خطرناک ترین و جدی ترین کسی که قادربه انجام عملیات تروریستی بر ضد آمریکاست، معرفی شد. وی مدتی را نیز به دلیل تلاش برای عضوگیری و اعزام نیرو به منطقه چچن برای مبارزه با نظامیان روسیه تحت تعقیب نیروهای امنیتی روسیه بود. در سال ۱۹۹۸، با انتشار بیانیه مشترک با بن لادن، جهاد اسلامی مصر را رسماً به القاعده ادقام نمود و در نهایت در سال 2011 پس از هلاکت بن لادن، رهبری القاعده را بدست گرفت.
      الظواهری متهم به سازمان دادن چندین عملیات تروریستی، از افغانستان تا مصر و از شرق افریقا تا نیویورک می باشد. وزارت امور خارجه آمریکا مبلغ ۲۵ میلیون دلار جایزه نقدی را برای اطلاعاتی که به دستگیری یا کشته شدن او منجر شود، اختصاص داده است. هم اکنون گمان می‌رود که وی در مرز بین افغانستان و پاکستان به سر می‌برد.

                  ناصر الوحیشی (ابو بصیر)
      تروریست
      دومین فرد فهرست «ناصر الوحیشی» رهبر سازمان القاعده در شبه جزیره عربستان‌ است که تقریباً 36سال دارد و منشی مخصوص اسامه بن لادن در افغانستان بوده است. او بعدها از افغانستان به کشورش یمن رفت و در آنجا زندانی شد تا اینکه در نهایت سال 2006 موفق به فرار از زندان گردید. وی مدت هاست تحت تعقیب سازمان های اطلاعاتی و امنیتی آمریکا می باشد. الوحیشی اختیارات اجرای حملات فراتر از مرز یمن را دارد و واشنگتن و صنعا با وجود تلاش های دامنه دار، موفق به دستگیری او نشده اند. طرفداران او هم اکنون نیز در جنوب یمن فعال هستند.

                               ابراهیم العسیری

      توریست
      فرد سوم «ابراهیم العسیری»‌ 31 ساله است که مغز متفکر القاعده در جزیره العرب و سازنده بمب های این شبکه به شمار می رود. وی کسی که توانسته است خطرناک ترین انواع این بمب ها را تولید کند. حتی گفته می شود او مبتکر نوعی بمب به نام «بمب شلواری» است که در کریسمس سال 2009 نزدیک بود یک هواپیمای آمریکایی را بر فراز دیترویت سرنگون کند. یا بمب هایی که به صورت جوهر پرینتر کامپیوتر بود  و او توانست دو نمونه از آن ها را به وسیله هواپیما پیش از کشف آن ها در دوبی و لندن به مقصد آمریکا بفرستد اما از بارزترین ابتکارهای العسیری اعزام برادرش برای اجرای عملیات انتحاری در سال ۲۰۰۹ میلادی بود. این عملیات علیه محمد بن نایف وزیر کشور عربستان که در آن زمان معاونت این وزارت خانه را برعهده داشت، اجرا شد. اما وی جان سالم به در برد. این ترور اولین باری بوده است که در آن العسیری در آن از ماه شیمیایی «بی.ان.تی.ان» استفاده کرد، این ماده یک پودر سفید بدون بو است که دستگاه های اشعه ایکس قادر به کشف آن ها نیستند.

       
               ابومحمد الجولانی معروف به الفتاح

      تروریست
       
      فردی بعدی در این فهرست، «ابومحمد الجولانی» معروف به الفتاح نام دارد که هم اینک رهبری خون آشام ترین گروه تروریستی در سوریه  یعنی جبهه النصره وابسته به القاعده عراق را بر عهده دارد. گروه تروریستی جبهه النصره وابسته به القاعده که برخی حتی آن را نام مستعار القاعده عراق می دانند وگفته می شود هم اینک حدود 10 هزار نفر نیرو دارد، در سال 2012 و همزمان با آغاز بحران در سوریه تشکیل شد که عناصر آن به اقدامات وحشیانه بسیاری در این کشور دست  می زنند.
      اطلاعات درباره الجولانی بسیار اندک است و حتی تابعیت او روشن نیست اما گمان می رود که به عنوان یک جنگجو در عراق تجربه داشته باشد، اما بر اساس تحقیقات مؤسسه کیلیام درامورافراط گرایی در لندن، الجولانی همواره درنشست ها حتی با فرماندهان ارشد دیگرچهره خود را می پوشاند.گمان می رود وی فردی سوری باشد که روابط مستحکمی با ابومصعب الزرقاوی سرکرده کشته شده القاعده در عراق و شبکه فعلی القاعده در عراق داشت و دارد.

                                                     ابوبکر البغدادی (الکرار)
      تروریست
      «ابوبکرالبغدادی» ملقب به الکرارنیز یکی ازتروریست های خطرناک جهان است که «دولت اسلامی عراق وشام» یعنی «داعش» را رهبری می کند.اما البغدادی چگونه به یک تروریست خون آشام تبدیل شد. واقعیت این است که نیروهای آمریکایی با زندانی کردن «ابراهیم عوض ابراهیم علی البدری» کشاورز 33 ساله عراقی به مدت سه ماه در سال 2005 میلادی در واقع به طور غیرمستقیم به تربیت یکی از فرماندهان القاعده در خاورمیانه کمک کردند. البغدادی از جمله تروریست های مخوفی است که طی مدت اخیر توانسته است حملات تروریستی متعددی در کشور عراق را تشدید کند. به طوری که علاوه بر ترور شخصیت های سیاسی و نظامی، روزی نیست که عراق خالی از انفجارهای خونین علیه شهروندان عادی و بخصوص شیعیان باشد. سی ان ان درباره او گفته است البغدادی آمادگی هرگونه حمله ای از جمله حملات صرفاً با انگیزه های مذهبی را دارد. البغدادی مسؤل مستقیم تعداد روز افزون کشته شدگان بیگناهی است که در عراق به کام مرگ کشیده می شوند. آمریکا برای دستگیری او جایزه ای معادل 10 میلیون دلار تعیین کرده است.

                                                      احمد عبدی جودان

      تروریست
       
      تروریست بعدی «احمد عبدی جودانی» معروف به مختار ابوالزبیر نام دارد که رهبر «جنبش الشباب» سومالی به شمار می رود. آمریکا برای دستگیری او مبلغی معادل 7 میلیون دلار تعیین کرده است. جنبش الشباب به وسیله او به یک متحد رسمی القاعده تبدیل شد و تحت فرمان آن قرار گرفت. رسانه های غربی وآمریکایی جودانی را براساس اندک عکس های انتشار یافته از وی فردی بسیار لاغر توصیف می کند. جودانی ترجیح می دهد که به جای حضور علنی نوار صوتی ضبط و منتشر کند.

                                 سراج الدین حقانی

      تروریست
       
      سراج الدین حقانی نیز یکی از تروریست های وحشتناک می باشد که فرزند جلال الدین حقانی رهبر و مؤسس شبکه تروریستی حقانی یکی از مخوف ترین شبکه های تروریستی جهان می باشد. وی مسؤل بعضی ازخونین ترین حملات در کابل درسال های اخیر بوده است وروابط مستحکمی نیز با القاعده و طالبان دارد. آمریکا این مرد ۴۰ ساله را مسؤل کشته و زخمی شدن بیش از یک هزار سرباز آمریکایی در افغانستان دانسته و برای دستگیری اش ۵ میلیون دلار پاداش تعیین کرده است.
      علاوه برتروریست های فوق باید از «ابوبکر شیخو» رهبرجنبش بوکوحرام درنیجریه که برای دستگیری وی مبلغ 7 میلیون دلارجایزه تعیین شده است نیزبه عنوان یکی از خطرناکترین تروریست های جهان نام برد. همچنین «دوکو عمروف»‌ رهبر گروه «امارت اسلامی قفقاز» را هم باید به این لیست اضافه نمود که وی سرپرست گروهی چچنی است .
      آمریکا برای دستگیری او نیز جایزه ای معادل 5 میلیون دلار تعیین کرده است. این افراد درحالی همه از تروریست های شناخته شده معرفی شده اند که همه در کادر رهبری القاعده قرار دارند و یا از آن پیروی می کنند؛ القاعده ای که سازمان اطلاعات آمریکا و انگلیس با پول سعودی ها آن را تشکیل دادند و بر اساس شواهد بسیار همچنان کنترل آن را در دست دارند.
      اما نکته ای که درپایان باید به آن اشاره نمود این است که تمامی این گروه های تروریست که بحران سوریه بیش ازپیش موجبات احیای آن ها را فراهم کرد، دوپشتبان بزرگ نیز در پست سر دارند که از هر لحاظ آن ها را تأمین می کنند: یک پدرخوانده یا همان پدر معنوی و دوم حامی مالی و سیاسی که در این باره از «یوسف القرضاوی» از رهبران افراطی وهابی و سلفی مصر به عنوان پدرخوانده و پدر معنوی و همچنین از بندر بن سلطان رئیس دستگاه جاسوسی عربستان به عنوان حامی بزرگ مالی این تروریست ها بویژه تروریست های سوری یاد می شود.

       
      یوسف القرضاوی؛ پدرخوانده و مفتی اعظم تروریست های خطرناک جهان  
      تروریست
       
      مفتی «یوسف القرضاوی» معروف به «مفتی ناتو» که از او به عنوان پدرخوانده تروریست های سوری یاد می شود، از رهبران افراطی وهابی و نزدیک سلفی‌های مصر است که با رفتارها و فتواهای جنجال‌برانگیز خود چهره خشن و زشتی از اسلام را در غرب به نمایش گذاشته است.
       قرضاوی 87 ساله که روابط پنهان و مرموزی با موساد و کنگره آمریکا دارد، در روستایی نزدیک رود نیل به دنیا آمد؛ در سال ۱۹۵۳ مدرک عالی دانشکده اصول دین و در ۱۹۵۴ مجوز تدریس در این دانشگاه و در ۱۹۶۰ مدرک کارشناسی ارشد مطالعات عالی علوم قرآن و سنت و در سال ۱۹۷۳ مدرک دکتری را از دانشکده اصول دین دریافت کرد. از فتوای قتل عام مردم سوریه گرفته تا قتل نوری المالکی و حلال بودن نوشیدن جرعه‌ای مشروبات الکلی تا نفرین ایرانی‌ها در حج، تنها بخشی از اظهارات و فتواهای جنجال‌برانگیز قرضاوی است ،که وی را به چهره‌ای مرموز تبدیل کرده است. شایان ذکر است یکی ابزارهای پیشبرد اهداف ضد سوریه‌ای قطر و عربستان در سوریه شیخ قرضاوی است. مفتی مصری که به تازگی حکم بازداشت وی توسط دولت موقت مصر صادر شده است، وام‌دار پادشاه قطر و رابطه نزدیکی با وهابیون سعودی دارد با نفوذ بالا در میان تروریست های حاضر در سوریه ، همواره با فتواهای عجیب و غریب خود آن‌ها را ترغیب به قتل عام مردم این کشور کرده است. گفته می‌شود ترور علامه البوطی به دنبال صدور فتوای القرضاوی بوده است که عنوان کرده بود خون تمام کسانی که از اسد حمایت می‌کنند، حلال است.

       
            بندر بن سلطان، حامی بزرگ تروریست های مخوف در جهان

      ترویست
       
      در نهایت اینکه بندر بن سلطان رئیس دستگاه جاسوسی آل سعود را شاید بتوان مخوف‌ترین چهره اطلاعاتی منطقه خواند. مردی که اگر نبود حمایت‌های بی‌چون و چرای دولت عربستان از وی و رابطه خویشاوندی‌اش با خانواده سلطنتی، پتانسیل تبدیل به «قابل تعقیب‌ترین تروریست تاریخ» بعد از بن لادن را داشت.
      انفجاری در خاورمیانه رخ نمی‌دهد و تیری از چله تروریست‌های خطرناک، از عراق و لبنان تا سوریه و الجزایر واز آسیای میانه و قفقاز تا لیبی و . . .‌‌ رها نمی‌شود مگر اینکه ردپایی از بندر را بتوان درآن یافت. درحقیقت بندر میاندارپیشبرد اهداف سیاست خارجی عربستان در روزگاری است که سعودی‌ها نتوانسته‌اند کارایی چندانی در میز مذاکره از خود نشان دهند.
      به عبارتی هرچه ازدیپلماسی وقدرت چانه زنی سعودی‌ها دربحران‌ها کاسته می‌شود، بندر آن را با ماشین‌های بمب گذاری شده وحمایت بی‌چون وچرای تسلیحاتی ومالی از تروریست‌های دست‌پرورده مدارس مذهبی پاکستان و عربستان پر می‌کند. شاید اگر حمایت‌های بندر از ده‌ها گروه سلفی فعال در جنگ سوریه نبود، بشار اسد خیلی زود‌تر از این‌ها می‌توانست از چاهی که دیگران برایش کنده‌اند و خود هم به افتادنش در آن کمک کرد، خارج شود. بندر این روز‌ها یک تنه با کمک حمد بن جاسم قطری شورشیان سوری را تغذیه مالی و تسلیحاتی می‌کند؛ اگر چه با چراغ سبز غرب.
      این درحالیست که «آلیس شال اوگاخ» وبلاگ نویس سوئیسی می نویسد: بندربن سلطان در بسیاری ازفعالیت های تروریستی دست دارد ودر تشکیل شبکه القاعده و حملات یازده سپتامبر سال 2001 میلادی در آمریکا و حمله با گاز شیمیایی به غیر نظامیان در سوریه و همکاری‌ با اسرائیل علیه ایران و اخوان المسلمین در مصر دست دارد.
      ضمن اینکه «برنار اسکاوارسینی» رئیس سابق اداره مرکزی سازمان اطلاعات داخلی فرانسه نیز درکتابی با عنوان «سازمان اطلاعات فرانسه . .چالش های جدید» نقش بندربن سلطان در حمایت از گروه های خشن تروریستی را در بحران ها از افغانستان گرفته تا مدیترانه و مصر و شمال آفریقا برملا کرده و نقش بزرگ و مؤثر عربستان را در حمایت مالی و آموزش به اصطلاح جهادی ها در سوریه تشریح کرده است.

      خبرهای مرتبط :


      ارسال پیام خصوصی اشتراک گذاری : | | | | |
      این پست با شماره ۳۰۱۱ در تاریخ جمعه ۱۳ دی ۱۳۹۲ ۱۱:۰۶ در سایت شعر ناب ثبت گردید

      نقدها و نظرات
      تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.



      ارسال پیام خصوصی

      نقد و آموزش

      نظرات

      مشاعره

      کاربران اشتراک دار

      محل انتشار اشعار شاعران دارای اشتراک
      کلیه ی مطالب این سایت توسط کاربران ارسال می شود و انتشار در شعرناب مبنی بر تایید و یا رد مطالب از جانب مدیریت نیست .
      استفاده از مطالب به هر نحو با رضایت صاحب اثر و ذکر منبع بلامانع می باشد . تمام حقوق مادی و معنوی برای شعرناب محفوظ است.
      0