سایت شعرناب محیطی صمیمی و ادبی برای شاعران جوان و معاصر - نقد شعر- ویراستاری شعر - فروش شعر و ترانه اشعار خود را با هزاران شاعر به اشتراک بگذارید

منو کاربری



عضویت در شعرناب
درخواست رمز جدید

اعضای آنلاین

معرفی شاعران معاصر

انتشار ویژه ناب

♪♫ صدای شاعران ♪♫

پر نشاط ترین اشعار

حمایت از شعرناب

شعرناب

با قرار دادن کد زير در سايت و يا وبلاگ خود از شعر ناب حمايت نمایید.

کانال تلگرام شعرناب

تقویم روز

پنجشنبه 20 ارديبهشت 1403
    2 ذو القعدة 1445
      Thursday 9 May 2024
        به سکوی پرتاب شهرت و افتخار ،نجابت و اقتدار ... سایت ادبی شعرناب خوش آمدید مقدمتان گلباران🌹🌹

        پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت

        پست های وبلاگ

        شعرناب
        فرق حکومت امام زمان پس از ظهور با حکومت های دیگر
        ارسال شده توسط

        محمد رضا بذرافکن

        در تاریخ : جمعه ۱۷ آبان ۱۳۹۲ ۱۳:۰۹
        موضوع: آزاد | تعداد بازدید : ۶۵۳ | نظرات : ۰

                                                               
        از دیرباز هرگاه کلمه عدالت به زبان آورده میشد نام مبارک امام زمان هم با این کلمه پیوند خورده بود و تمام افرادی که انتظار ظهور حضرت را میکشند ، در واقع انتظار عدالتی را میکشند که قرار است بعد از ظهور حضرت اتفاق بیفتد.ولی حضرت مهدی پس از آمدنش تمام معادلات را به هم میریزد و قداست عدالت را تا حد زیادی میشکند . حضرت ، هدف دولتش را برقراری عدالت معرفی نمیکند بلکه در واقع هدف های دیگری را با زیر مجموعه قرار دادن عدالت پیگیری میکند.بله درست فهمیدید او عدالت را از مرتبه هدف بودن به درجه وظیفه بودن تنزل میدهد .همه ما فرق بین هدف و وظیفه را میدانیم .در واقع هدف آن مقصدی است که ما برای رسیدن به آن باید مطابق با درجه اش تلاش کنیم ولی وظیفه کاری است که برای رسیدن به هدفی خاص باید حتما آن را دنبال کنیم .در دولت حضرت مهدی برای اینکه تمام جامعه به چشم اندازهای مورد نظر نزدیک شود حتما باید عدالت رعایت شود . یعنی در واقع بدون برقراری عدالت ، به هیچ وجه کوچکترین کاری صورت نمیگیرد.پس در این جا مشخص میشود هدف مهدی موعود برقراری عدالت نیست بلکه هدفش ، رسیدن به تمام ارزش های والای انسانی در سایه عدالت است .{در واقع وظیفه قرار دادن عدالت یعنی به کار رفتن عدالت قبل از انجام کار نه در حین کار یا آخر کار}. وظیفه قرار دادن عدالت مزایای بیشماری نسبت به هدف قرار دادن آن دارد.یکی از این مزایا، جذب تمام نیروهای مثبت در جهان هستی در شروع هر کاری است که اگر عدالت را در اواسط و یا انتهای کار استفاده کنیم دیگر خبری از جذب نیروهای مثبت یا به قول ما مسلمان ها برکت نیست و نباید انتظار موفقیت برای آن کار را داشت.در واقع اگر عدالت را در اواسط کار به کار بریم مانند آن راننده ای هستیم که منتظر میشود اتومبیلش به دره صغوط کند و بعد از سغوط اتومبیل تازه تصمیم به نجات خود میگیرد و همه میدانیم که نجات چنین شخصی در آن شرایط تقریبا محال است و راننده باید قبل از صغوط اتومبیل  تصمیم به نجات خود میگرفت.در مثال بالا نجات راننده تقریبا محال بود و همانند مثال اگر انسان عدالت را در اواسط یا انتهای کار به کار گیرد موفقیتش تقریبا محال است زیرا چنان حجم کار را با نیروهای شر پر کرده که دیگر جایی برای نیروی خیر نمانده است.
        فرق دیگر حکومت مهدی با دیگر حکومت ها در مسئولان و مقامات آن میباشد. همه ما میدانیم تمامی فعل و انفعالاتی که در جهان هستی رخ میدهد بر اساس قانون جاذبه است.وقتی انسان آرزویی میکند ، قانون جاذبه به او پاسخ میدهد و آن آرزو را برای فرد محقق میکند . در واقع وقتی انسان آرزویی میکند، ظرفیت آن آرزو در درونش وجود داشته که چنین آرزویی  به فکرش خطورمیکند.ولی ممکن است تعداد زیادی از افراد آرزوهای مشابهی داشته باشند که از بین همه آنها تنها باید آرزوی یک نفرشان محقق شود.در این جا تنها آرزوی فردی محقق میشود که ظرفیت بالاتری نسبت به افراد مشابه دارد و به عبارت دیگر قدرت فکرش بالا تر است .نکته بسیار جالب در این است که در دوران قبل از ظهور شرط محقق شدن آرزو  بر عکس بود و مسیر طبیعی را طی نمیکرد.در واقع فقط کافی بود فردی آرزویی داشته باشد و با وجود اینکه ظرفیتش بسیار بسیار کمتر از افراد مشابه بود، آن فرد به آرزویش میرسید .علت چنین امری سلطه شر بر جهان بود که به فرمان او شایسته سالاری جایش را به ضد ارزشها داده بود و در نهایت آرزوی افرادی محقق میشد که سلطه شر را قبول کرده و خود را به خدمت او در آورده بودند.
        در حکومت فرزند فاطمه دیگر خبری از نقص و کاستی در مسئولان نیست و اگر مسئولی برای پستی انتخاب شود به حق شایسته ترین فردی است که باید انتخاب میشده و نتیجه چنین انتخابی پیشرفت روزافزون برای جامعه  در تمام ابعاد است.
        فرق دیگر حکومت امام زمان با دیگر حکومت ها شفاف شدن مرز بین خوبی و بدی است .حضرت پس از ظهورش سریعا موضع روشنی را  در این باره اتخاذ میکند و تمامی مواضع بد را با دقت بالایی مشخص میکند .او قوانینی را وضع میکند که در آن از کوچکترین بی عدالتی جلوگیری شده و تمامی مصلحت ها را زیر پا گذاشته .در واقع حضرت تنها قدم در کاری میگذارد که صد در صد خیر باشد و هرگز در کارهایی که حتی اندکی نقص در آن موجود باشد وارد نمیشود.چون معتقد است که عجین شدن دو نیروی خیر و شر در کنار هم محال است و در واقع مصلحت را عجین شدن دو نیروی خیر و شر کنار هم میداند.
        پس در انتها میبینیم که دوران ظهور، دوران خیلی عجیب و قریبی نیست بلکه دورانی است که در آن انسان میتواند در سایه عدالت ، درجات انسانیت را یکی پس از دیگری طی کند.

        ارسال پیام خصوصی اشتراک گذاری : | | | | |
        این پست با شماره ۲۵۷۸ در تاریخ جمعه ۱۷ آبان ۱۳۹۲ ۱۳:۰۹ در سایت شعر ناب ثبت گردید

        نقد و آموزش

        نظرات

        مشاعره

        کاربران اشتراک دار

        محل انتشار اشعار شاعران دارای اشتراک
        کلیه ی مطالب این سایت توسط کاربران ارسال می شود و انتشار در شعرناب مبنی بر تایید و یا رد مطالب از جانب مدیریت نیست .
        استفاده از مطالب به هر نحو با رضایت صاحب اثر و ذکر منبع بلامانع می باشد . تمام حقوق مادی و معنوی برای شعرناب محفوظ است.
        0