جمعه ۱۱ آبان
به جان تو شعری از شهناز افشار
از دفتر شعرناب نوع شعر غزل
ارسال شده در تاریخ يکشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ ۱۳:۰۸ شماره ثبت ۴۶۸۵۵
بازدید : ۶۴۲ | نظرات : ۳۵
|
آخرین اشعار ناب شهناز افشار
|
به جان تو
به جان آنکه دلش رنگ آبی دریاست
و جسم پاک و شریفش رها از این دنیاست
به جان عشق که در کوی و کوچه و بازار
به جستجو و تمنای آن دل شیداست
به جان وصل که در انتهای خط افق
بود خیال رسیدن تورا که او آنجاست
به جان قلب حقیقت پرست سالک راه
که بی سپر شد و تسلیم دست وادی هاست
به جان رسم طبیعت که کم نگشت و زیاد
هرآنچه آمده روزی فنا و ناپیداست
به جان رویش سبز بهار و زایش دشت
که وقت تابش خورشید گوئیا رویاست
به جان آبشار که مست و روان و گوهربار
نه از گذشته غمین و نه در پی فرداست
به جان گنبد بی انتهای نورانی
که گوشه گوشه اش اعجاز خالق داناست
به جان کوه و در و دشت و ساحل و دریا
نگرد جای دگر، یار تو همین اینجاست
|
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.