سایت شعرناب محیطی صمیمی و ادبی برای شاعران جوان و معاصر - نقد شعر- ویراستاری شعر - فروش شعر و ترانه اشعار خود را با هزاران شاعر به اشتراک بگذارید

منو کاربری



عضویت در شعرناب
درخواست رمز جدید

اعضای آنلاین

معرفی شاعران معاصر

انتشار ویژه ناب

♪♫ صدای شاعران ♪♫

پر نشاط ترین اشعار

حمایت از شعرناب

شعرناب

با قرار دادن کد زير در سايت و يا وبلاگ خود از شعر ناب حمايت نمایید.

کانال تلگرام شعرناب

تقویم روز

چهارشنبه 26 ارديبهشت 1403
    8 ذو القعدة 1445
      Wednesday 15 May 2024
        به سکوی پرتاب شهرت و افتخار ،نجابت و اقتدار ... سایت ادبی شعرناب خوش آمدید مقدمتان گلباران🌹🌹

        چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت

        دنیای مصنوعی

        شعری از

        محمدرضا تاریوردی(عادل)

        از دفتر خاطرات سفالی نوع شعر غزل

        ارسال شده در تاریخ شنبه ۵ دی ۱۳۹۴ ۱۵:۱۲ شماره ثبت ۴۳۳۵۲
          بازدید : ۳۷۵   |    نظرات : ۲۰

        رنگ شــعــر
        رنگ زمینه
        دفاتر شعر محمدرضا تاریوردی(عادل)

        در فرار از دست عشقم چونکه آن مصنوعی است
        عاشقی تنها به گفتن بی گمان مصنوعی است
         
        ارزشی دنیای مصنوعی ندارد چون دروغ
        خنده های ظاهر دلخسته گان مصنوعی است
         
        بر طبیب و قرص و شربت شد که دل خوش کرده اند
        بی طبیعت جمله شیر مادران مصنوعی است
         
        بستر دریا و رود است آرزوی آبزی
        صنعت استخر و حوض ماهیان مصنوعی است
         
        پرورش پیدا نمودن در قفس گردیده اصل
        زنده بودن در سرای مردگان مصنوعی است
         
        حرف اول را زند پول و سپس مال و منال
        زین سبب اظهار لطف بستگان مصنوعی است
         
        دوست را در کوره راه ناخوشی باید شناخت
        یاور دلسوز و اشک دیدگان مصنوعی است
         
        زیر بار مشکل عادل چهره ی شاداب کو ؟
        زندگی با محنت افسردگان مصنوعی است
         
        محمدرضا تاریوردی
         
         
         
        ۵
        اشتراک گذاری این شعر

        نقدها و نظرات
        محمدرضا تاریوردی(عادل)
        چهارشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۴ ۲۲:۵۵
        محسن زندی عزیز سلام
        از اینکه شعرم را پسندیدی خوشحالم
        امیدوارم همینطور باشد
        در اسرع وقت به اشعار شما عزیزان هم سری زده و استفاده خواهم کرد خندانک خندانک
        تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.


        (متن های کوتاه و غیر مرتبط با نقد، با صلاحدید مدیران حذف خواهند شد)
        ارسال پیام خصوصی

        نقد و آموزش

        نظرات

        مشاعره

        کاربران اشتراک دار

        محل انتشار اشعار شاعران دارای اشتراک
        کلیه ی مطالب این سایت توسط کاربران ارسال می شود و انتشار در شعرناب مبنی بر تایید و یا رد مطالب از جانب مدیریت نیست .
        استفاده از مطالب به هر نحو با رضایت صاحب اثر و ذکر منبع بلامانع می باشد . تمام حقوق مادی و معنوی برای شعرناب محفوظ است.
        0