سایت شعرناب محیطی صمیمی و ادبی برای شاعران جوان و معاصر - نقد شعر- ویراستاری شعر - فروش شعر و ترانه اشعار خود را با هزاران شاعر به اشتراک بگذارید

منو کاربری



عضویت در شعرناب
درخواست رمز جدید

اعضای آنلاین

معرفی شاعران معاصر

انتشار ویژه ناب

♪♫ صدای شاعران ♪♫

پر نشاط ترین اشعار

حمایت از شعرناب

شعرناب

با قرار دادن کد زير در سايت و يا وبلاگ خود از شعر ناب حمايت نمایید.

کانال تلگرام شعرناب

تقویم روز

چهارشنبه 2 خرداد 1403
    15 ذو القعدة 1445
      Wednesday 22 May 2024
        به سکوی پرتاب شهرت و افتخار ،نجابت و اقتدار ... سایت ادبی شعرناب خوش آمدید مقدمتان گلباران🌹🌹

        چهارشنبه ۲ خرداد

        قالی

        شعری از

        جعفر جمشیدیان تهرانی

        از دفتر شعرناب نوع شعر قصیده

        ارسال شده در تاریخ شنبه ۲ اسفند ۱۳۹۳ ۱۳:۱۰ شماره ثبت ۳۴۷۰۷
          بازدید : ۴۷۱   |    نظرات : ۱۴

        رنگ شــعــر
        رنگ زمینه
        دفاتر شعر جعفر جمشیدیان تهرانی
        آخرین اشعار ناب جعفر جمشیدیان تهرانی

        پا را منه به غفلت بر نقش های قالی
        تا ناله بر نخیزد زین نقش های عالی

        این باغ و این گلستان از اشک گشته سیراب
        هر گز ندیده ایام بی آب و خشکسالی

        با هر گره چکیده اشکی به روی این دار
        تا سر کشیده بالا این قامت نهالی

        پائیز بر بهاران سیلی زند سر انجام
        باغ خزان ندیده پرورده روی قالی

        چشمان خویش بیند نقش شفق ببندد
        یا بنگرد کمر را ماهی کشد هلالی

        ; با هر گره که بندد; نقشی بیافریند
        بر داربست و بر دل پیوسته در توالی

        آب و بابا و بارش در مدرسه نیاموخت
        نقشی زند از اینها از روی خوش خیالی

        دردی نهفته باشد در تار و پود این نقش
        رنجی کشیده لبّاف دوران خردسالی

        نقشی که آفریند از دل هر آنکه بیند
        ماتم اگر نشیند حق است بی سئوالی

        پایش کجا گذارد بر نقش خویش هر گز
        خاکش نشیند از گور بر نقش لایزالی

        این نقش های زیبا اندیشه کرده ای تو
        از دستهای خرد است با معده های خالی

        نقش گرسنگان است در زیر پای  بی درد
        خرما خوری جنوبی ماهی خوری شمالی

        دل پاک باش و بنشین نقشی نگر بکن گوش
        چون ناله ها شنیدی زیبد اگر تو نالی

        ; ای کاش زاخترانم می بود واژگانی ;
        تا آورم به هر بیت زین واژه ها مثالی
        ۵
        اشتراک گذاری این شعر

        نقدها و نظرات
        تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.


        (متن های کوتاه و غیر مرتبط با نقد، با صلاحدید مدیران حذف خواهند شد)
        ارسال پیام خصوصی

        نقد و آموزش

        نظرات

        مشاعره

        کاربران اشتراک دار

        کلیه ی مطالب این سایت توسط کاربران ارسال می شود و انتشار در شعرناب مبنی بر تایید و یا رد مطالب از جانب مدیریت نیست .
        استفاده از مطالب به هر نحو با رضایت صاحب اثر و ذکر منبع بلامانع می باشد . تمام حقوق مادی و معنوی برای شعرناب محفوظ است.
        0