سایت شعرناب محیطی صمیمی و ادبی برای شاعران جوان و معاصر - نقد شعر- ویراستاری شعر - فروش شعر و ترانه اشعار خود را با هزاران شاعر به اشتراک بگذارید

منو کاربری



عضویت در شعرناب
درخواست رمز جدید

اعضای آنلاین

معرفی شاعران معاصر

انتشار ویژه ناب

♪♫ صدای شاعران ♪♫

پر نشاط ترین اشعار

حمایت از شعرناب

شعرناب

با قرار دادن کد زير در سايت و يا وبلاگ خود از شعر ناب حمايت نمایید.

کانال تلگرام شعرناب

تقویم روز

جمعه 28 ارديبهشت 1403
  • روز بزرگداشت حكيم عمر خيام
10 ذو القعدة 1445
    Friday 17 May 2024
      به سکوی پرتاب شهرت و افتخار ،نجابت و اقتدار ... سایت ادبی شعرناب خوش آمدید مقدمتان گلباران🌹🌹

      جمعه ۲۸ ارديبهشت

      اندیشه ی سهراب

      شعری از

      عماد بهاری

      از دفتر گله از شب نکنیم نوع شعر نیمائی

      ارسال شده در تاریخ دوشنبه ۶ آبان ۱۳۹۲ ۲۰:۲۱ شماره ثبت ۱۹۶۹۹
        بازدید : ۶۰۲   |    نظرات : ۳۱

      رنگ شــعــر
      رنگ زمینه
      دفاتر شعر عماد بهاری

      از گلستانه ی اندیشۀ سهراب
      مرا می شنوید
      از همان قایق موعود
      که می خواست بیفتد در آب
      و در همسایگی اش
      " پشت دریاها "
      کلبۀ سبز مرا می یابید . .

      یاد سهراب بخیر
      در دل یخ زده ی آینه ها
      صورت پیر و چروکیده ای از درد بشر را می دید ..

      آسمان بود ..
      کمتر به زمین می آمد ،
      یاد دارم می گفت :
      " آب را گل نکنیم " . .
      گفتم ای هم سوگند
      آب را گل کردن ،
      در زمین عادت دیرینۀ ماست ..
      اینطرفها که کسی
      فکر دنیای کبوترها نیست ..
      دیربازیست که مردم اینجا
      کوزه ها را ،
      بی سبب بر سر هم می شکنند .. !

      در همین نزدیکی
      کودکی هست ،
      که در حسرت یک تکه ی نان می میرد ..
      نانِ خشکیده دگر
      ندهد مُفت به درویش کسی!

      دیدم از گوشه ی چشمش ناگاه
      خونِ دل می چکد و می گرید ،
      گفتمش وصف زمین
      بیش از این با تو بگویم سهراب ؟
      گفت همسایه بس است ..
      این سراپرده ی خاموش
      پر از خار و خس است ..
      این ستم خانۀ تاریک دگر ،
      جای من نیست رفیق
      " کفش هایم کو ؟ "

      باید بروم ...

      =======
      « 1390/6/21 - عماد بهاری »

      ۰
      اشتراک گذاری این شعر

      نقدها و نظرات
      تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.


      ارسال پیام خصوصی

      نقد و آموزش

      نظرات

      مشاعره

      کاربران اشتراک دار

      کلیه ی مطالب این سایت توسط کاربران ارسال می شود و انتشار در شعرناب مبنی بر تایید و یا رد مطالب از جانب مدیریت نیست .
      استفاده از مطالب به هر نحو با رضایت صاحب اثر و ذکر منبع بلامانع می باشد . تمام حقوق مادی و معنوی برای شعرناب محفوظ است.
      0