جمعه ۱۱ آبان
شمع در باد شعری از نوید خوشنام
از دفتر شعرناب نوع شعر سپید
ارسال شده در تاریخ شنبه ۱۶ فروردين ۱۳۹۹ ۰۵:۰۱ شماره ثبت ۸۳۶۳۸
بازدید : ۱۳۱۰ | نظرات : ۴
|
آخرین اشعار ناب نوید خوشنام
|
ترسِ شبی را دارم
که بیدار شوم، شمعی روشن، روبروی آیینه باشد
خود را
در انعکاس نورِ شمع در آینه ببینم
و کودکی پنجره را باز کند
و نفسِ باد
بیرحمانه شمع را خاموش
ترس از بادهایی که شمعهایم را فوت میکنند
شبها را نمیگذارند به صبح برسانم
من
منتظر خواهم نشست
همان کودک از راه بیاید
دلش بسوزد
دستهام را بگیرد و به کوچهای ببرد
پر از شمعهای روشن
و من
با ترس فریاد بزنم
برایم آینه بیاورید برایم آینه بیاورید
آینه ام را بیاورند
وسط کوچه بنشینم
میانِ هزار تکهٔ آینهها
به جستجوی خود بگردم
و وای بر من اگر
بگویند
طوفان در راهست
قسم به نور
آینههام
چشمهای تواَند
و باد
دوری از چشمهات
نوید خوشنام جمعه 10 اردیبهشتِ 95
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.