سایت شعرناب محیطی صمیمی و ادبی برای شاعران جوان و معاصر - نقد شعر- ویراستاری شعر - فروش شعر و ترانه اشعار خود را با هزاران شاعر به اشتراک بگذارید

منو کاربری



عضویت در شعرناب
درخواست رمز جدید

اعضای آنلاین

معرفی شاعران معاصر

انتشار ویژه ناب

♪♫ صدای شاعران ♪♫

پر نشاط ترین اشعار

حمایت از شعرناب

شعرناب

با قرار دادن کد زير در سايت و يا وبلاگ خود از شعر ناب حمايت نمایید.

کانال تلگرام شعرناب

تقویم روز

چهارشنبه 9 خرداد 1403
    22 ذو القعدة 1445
      Wednesday 29 May 2024
        به سکوی پرتاب شهرت و افتخار ،نجابت و اقتدار ... سایت ادبی شعرناب خوش آمدید مقدمتان گلباران🌹🌹

        چهارشنبه ۹ خرداد

        دود

        شعری از

        حسن نصوحی (برگ سبز)

        از دفتر برگ سبز نوع شعر

        ارسال شده در تاریخ دوشنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۱ ۱۷:۴۵ شماره ثبت ۸۳۳۳
          بازدید : ۸۸۲   |    نظرات : ۳

        رنگ شــعــر
        رنگ زمینه
        دفاتر شعر حسن نصوحی (برگ سبز)
        آخرین اشعار ناب حسن نصوحی (برگ سبز)

        دوباره یک پک محکم

        به قلیانی که دودش گوئیا

        معجون پرواز از میان مرز رویا بود زد مردی

        که در اندام او می شد چه روشن دید

                                    هر لحظه

        افول پیکری را کز تمام روزگاران یک نشان ساده اما آشنا دارد

        درون چشمهای نافذش چیزی

        ورای آنچه در چشمان انسانهای امروزی ست می تابد

        ببین در حرکت مواج دود آشنایش

        لحظه هایی نقش می بندد

        که هر یک طرح اندوهی مدام

        از جنس تردیدی هزاران ساله را ماند!

        دوباره یک پک دیگر

        دوباره پرده ای در پیش چشمم راوی یک دوره از دنیای آدمها

        ببین این نقش انسان است و این

        اندوه همواره

        گمانم حک شده در طالع این مردم خاکی!

        ببین در پرده نقشی هست از ابلیس و ردی از خدایان نیست

        دوباره یک پک دیگر

        دوباره خلسه ای از جنس خاکستر

        ببین در پرده می گویم!

        تو می بینی در این پرده

        غباری ، تکسواری

        ردی از نوری ، خدایی

        یا کسی را در غباری محو و ناپیدا

        پی چیزی به غیر از آنچه ما هر روز

        در کسبش چه مذبوهانه می میریم؟

        ...

        ببین نقش خیال دور ما در دود قلیانی

        کجاها می برد

        هر لحظه روح سرکش مارا؟

        ۰
        اشتراک گذاری این شعر

        نقدها و نظرات
        تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.


        (متن های کوتاه و غیر مرتبط با نقد، با صلاحدید مدیران حذف خواهند شد)
        ارسال پیام خصوصی

        نقد و آموزش

        نظرات

        مشاعره

        کاربران اشتراک دار

        محل انتشار اشعار شاعران دارای اشتراک
        کلیه ی مطالب این سایت توسط کاربران ارسال می شود و انتشار در شعرناب مبنی بر تایید و یا رد مطالب از جانب مدیریت نیست .
        استفاده از مطالب به هر نحو با رضایت صاحب اثر و ذکر منبع بلامانع می باشد . تمام حقوق مادی و معنوی برای شعرناب محفوظ است.
        0