سایت شعرناب محیطی صمیمی و ادبی برای شاعران جوان و معاصر - نقد شعر- ویراستاری شعر - فروش شعر و ترانه اشعار خود را با هزاران شاعر به اشتراک بگذارید

منو کاربری



عضویت در شعرناب
درخواست رمز جدید

اعضای آنلاین

معرفی شاعران معاصر

انتشار ویژه ناب

♪♫ صدای شاعران ♪♫

پر نشاط ترین اشعار

حمایت از شعرناب

شعرناب

با قرار دادن کد زير در سايت و يا وبلاگ خود از شعر ناب حمايت نمایید.

کانال تلگرام شعرناب

تقویم روز

سه شنبه 25 ارديبهشت 1403
  • روز بزرگداشت فردوسي
7 ذو القعدة 1445
    Tuesday 14 May 2024
      به سکوی پرتاب شهرت و افتخار ،نجابت و اقتدار ... سایت ادبی شعرناب خوش آمدید مقدمتان گلباران🌹🌹

      سه شنبه ۲۵ ارديبهشت

      جاذبه خورشید را هم نگاه کن

      شعری از

      مسعود خلیق اخلاقی

      از دفتر گنجبنه نوع شعر سپید

      ارسال شده در تاریخ شنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۴ ۱۵:۵۶ شماره ثبت ۴۱۴۲۳
        بازدید : ۶۲۶   |    نظرات : ۶۲

      رنگ شــعــر
      رنگ زمینه

      سیب های سرخ و درشتی که عسل نچشیده اند
      سیب هائی که حکم حصرشان به جارچی ها نرسیده است
      زنبورهائی که بر گل های رنگارنگ پارچه ای می نشینند
      عسل هائی برای فرار زنبورها
      چه خوش نوشت آن دلسوخته رهای لنگرود
      که
      زلال می را با آب گرفته اند
      لفاف های زیبای زمانه
      حجابِ طعم تلخ
      زائقه های اسیر رنگ تمدن
      بیچاره امیال گرفتار
      که مانند سیب
      زنبور ها را از یاد برد ه اند
      خنجرهائی که خونگری نمی کنند دیده را
      اسارت دل می طلبند بر مدنیت زیبا روی
      قائده های بازیها به نظر زائدند
      رهائی نشات گرفته از تمدن...!!!؟؟؟
      نه
      تمدن نشات گرفته از سیاستی که بر
      تغییر اسارت نشسته است
      حوصله نیست بر این کتاب صد منی که ناشر می طلبد
      بگذار شاعر عاشقانه هایش را یسراید
      شاید
      شاید گلی بروید
      برای زنبور
      شاید قطره ای از شهد او
      شیرین گری کند به کام خاک
      و شاید سیب
      دوباره گلویش به شیرینی عسل
      آشنا شود
      گفتم، گفتی ، گفت
      ولی هنوز خواجه شیراز است
      تازانِ بر زمان
      فارغ از مدنیتی که زمانه می سازد
      تا آن زمان که دریا آب فشان کند
      تا آن زمان که سینه بشکافد آسمان
      تا آن زمان که از مطلعی خورشید دیگری طلوع کند
      بگستراند نور بر گستره نور
      آنچنانکه با لبخندی گفته ام
      فقط نور می طلبد به خاموشی نور...
      ***جاذبه خورشید را هم نگاه کن***
       
      مسعود خلیق اخلاقی
      25/7/94
      ۱۳
      اشتراک گذاری این شعر

      نقدها و نظرات
      تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.


      (متن های کوتاه و غیر مرتبط با نقد، با صلاحدید مدیران حذف خواهند شد)
      ارسال پیام خصوصی

      نقد و آموزش

      نظرات

      مشاعره

      کاربران اشتراک دار

      محل انتشار اشعار شاعران دارای اشتراک
      کلیه ی مطالب این سایت توسط کاربران ارسال می شود و انتشار در شعرناب مبنی بر تایید و یا رد مطالب از جانب مدیریت نیست .
      استفاده از مطالب به هر نحو با رضایت صاحب اثر و ذکر منبع بلامانع می باشد . تمام حقوق مادی و معنوی برای شعرناب محفوظ است.
      0