سایت شعرناب محیطی صمیمی و ادبی برای شاعران جوان و معاصر - نقد شعر- ویراستاری شعر - فروش شعر و ترانه اشعار خود را با هزاران شاعر به اشتراک بگذارید

منو کاربری



عضویت در شعرناب
درخواست رمز جدید

اعضای آنلاین

معرفی شاعران معاصر

انتشار ویژه ناب

♪♫ صدای شاعران ♪♫

پر نشاط ترین اشعار

حمایت از شعرناب

شعرناب

با قرار دادن کد زير در سايت و يا وبلاگ خود از شعر ناب حمايت نمایید.

کانال تلگرام شعرناب

تقویم روز

جمعه 4 خرداد 1403
    17 ذو القعدة 1445
      Friday 24 May 2024
        به سکوی پرتاب شهرت و افتخار ،نجابت و اقتدار ... سایت ادبی شعرناب خوش آمدید مقدمتان گلباران🌹🌹

        جمعه ۴ خرداد

        *** ابیاتِ آشفته ***

        شعری از

        مازیار نظری

        از دفتر غریبه نوع شعر غزل

        ارسال شده در تاریخ شنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۴ ۰۹:۰۶ شماره ثبت ۳۹۳۰۹
          بازدید : ۶۰۴   |    نظرات : ۵۶

        رنگ شــعــر
        رنگ زمینه
        دفاتر شعر مازیار نظری

        مرد ِ  دلمُرده  گرگِ  بارانَست ،  قصّه ي ِ  ناتمام  مي فهمد !
        هيچ حرف ِ اضافه لازم نيست ، تا بگويي سلام ، مي فهمد !
        سادگي  را غلاف  بايد  كرد  ،  سركِشي  حديث ِ  آزاديست
        زجر ِ افسار  و نيش ِ  پهلو را، اسب ِ اهلي و رام  مي فهمد !
        فهم در هاي و هوي و شيوَن نيست، هرسكوتي حكايتي دارد
        حسّ و حال ِ  مُرده را  بر  دار ، حلقه ي ِ   بي كلام مي فهمد !
        هر كه خواهد هميشه خوش باشد، مستحبّ و مُباح خير ِ سرَش
        تلخي ي ِ حُكم ِ  مرجع ِ  تقليد ، اهل ِ  فعل ِ حرام  مي فهمد !
        پُختگي رديفِ ِ  رندي نيست، چه رَكب ها از اين و آن خوردن
        داغي یِ  كوره ، سوز ِ  آتش را ، آهن ِ  نرم  و خام  مي فهمد !
        درك ِ مرد ِ شكسته راحت نيست ، جان ِ ليلي زمانه بيرحم است
        درد ِ  مجنون ِ  بي سر  و پا  را ، خود ِ   اِبن السّلام  مي فهمد !
        وصفِ احوال ِعاشقي سخت است، هر دلي داغ ِ كهنه اي دارد
        معني ي ِ  سوت هاي  عاشق را ، كفتر ِ  روي  بام مي فهمد !
        شعر ِ من قصّه ي ِ پريشانيست ، بند بندَش عُصاره ِ رنج است
        قدر ِ  اين   بيت هاي   آشفته  ،  شاعر ِ   بامَرام   مي فهمد !
        ------------------------------------------------------------------
        پ.ن : ابن السّلام جواني از خانواده مرفه كه در مصاف
                 عشق بر مجنون پيروز شد و با ليلي ازدواج كرد .
         
        مازیار نظری ( تهران- تیر 1394 )
        ۱۰
        اشتراک گذاری این شعر

        نقدها و نظرات
        تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.


        ارسال پیام خصوصی

        نقد و آموزش

        نظرات

        مشاعره

        کاربران اشتراک دار

        محل انتشار اشعار شاعران دارای اشتراک
        کلیه ی مطالب این سایت توسط کاربران ارسال می شود و انتشار در شعرناب مبنی بر تایید و یا رد مطالب از جانب مدیریت نیست .
        استفاده از مطالب به هر نحو با رضایت صاحب اثر و ذکر منبع بلامانع می باشد . تمام حقوق مادی و معنوی برای شعرناب محفوظ است.
        0