سایت شعرناب محیطی صمیمی و ادبی برای شاعران جوان و معاصر - نقد شعر- ویراستاری شعر - فروش شعر و ترانه اشعار خود را با هزاران شاعر به اشتراک بگذارید

منو کاربری



عضویت در شعرناب
درخواست رمز جدید

اعضای آنلاین

معرفی شاعران معاصر

انتشار ویژه ناب

♪♫ صدای شاعران ♪♫

پر نشاط ترین اشعار

حمایت از شعرناب

شعرناب

با قرار دادن کد زير در سايت و يا وبلاگ خود از شعر ناب حمايت نمایید.

کانال تلگرام شعرناب

تقویم روز

چهارشنبه 9 خرداد 1403
    22 ذو القعدة 1445
      Wednesday 29 May 2024
        به سکوی پرتاب شهرت و افتخار ،نجابت و اقتدار ... سایت ادبی شعرناب خوش آمدید مقدمتان گلباران🌹🌹

        چهارشنبه ۹ خرداد

        ممدالی بخند ( خنده کن محمد علی )

        شعری از

        احمد پناهنده

        از دفتر نغمه ی دل نوع شعر سپید

        ارسال شده در تاریخ يکشنبه ۱۶ فروردين ۱۳۹۴ ۱۵:۱۲ شماره ثبت ۳۵۸۵۵
          بازدید : ۴۷۷   |    نظرات : ۳۸

        رنگ شــعــر
        رنگ زمینه
        دفاتر شعر احمد پناهنده

        ممدالی بخند ( خنده کن محمد علی )

        روزهای ِ رنج رفته بود
        شب های شکنج نیز بی رمق
        شالیزار
        در هیاهوی ِ گنجشگان بازیگوش
        با باد می رقصید
        و جامه ی سبزش را
        در چشمان ِ زمان
        فخر می فروخت
        ممدالی
        هر پگاه
        با نوازش ِ نسیم ِ شالیزار
        چشمان به بیداری باز می کرد
        و با کوکبش
        این یار ِ همیشه همراه
        و همبستر صمیمی اش
        به سوی ِ پلکان شالیزار
        گام بر می داشت
        و در حالی که دستان زمختش
        در دستان ِ لطیف ِ کوکبش گره می شد
        نگاهش را
        بر روی شالیزار می ریخت
        که خوشه های برنجش
        با باد می رقصیدند
        و بوی ِ طعم ِ دلچسبنش را
        در هوا معطر می کردند
        و آنگاه که شادمانی
        در جان ِ ممدالی شعله می کشید
        چشمانش را آرام آرام
        از شالیزار عبور می داد
        تا در چشمان ِ کوکبش چشم شود
        و در حالی که
        شادی ِ درونش را
        در جان کوکبش
        شادمانی می ریخت
        اشک ِ شوق
        در چهار چشم
        چون جویبار جاری می شد
        بخند ممدالی
        بخند
        تا شالیزارت
        در خنده ی تو
        با باد وُ نسیم
        خنده کند
        و آسمانش شادی ببارد
        بخند ممدالی

        احمد پناهنده ( الف. لبخند لنگرودی )
        ۷
        اشتراک گذاری این شعر

        نقدها و نظرات
        تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.


        (متن های کوتاه و غیر مرتبط با نقد، با صلاحدید مدیران حذف خواهند شد)
        ارسال پیام خصوصی

        نقد و آموزش

        نظرات

        مشاعره

        کاربران اشتراک دار

        محل انتشار اشعار شاعران دارای اشتراک
        کلیه ی مطالب این سایت توسط کاربران ارسال می شود و انتشار در شعرناب مبنی بر تایید و یا رد مطالب از جانب مدیریت نیست .
        استفاده از مطالب به هر نحو با رضایت صاحب اثر و ذکر منبع بلامانع می باشد . تمام حقوق مادی و معنوی برای شعرناب محفوظ است.
        0