سایت شعرناب محیطی صمیمی و ادبی برای شاعران جوان و معاصر - نقد شعر- ویراستاری شعر - فروش شعر و ترانه اشعار خود را با هزاران شاعر به اشتراک بگذارید

منو کاربری



عضویت در شعرناب
درخواست رمز جدید

اعضای آنلاین

معرفی شاعران معاصر

انتشار ویژه ناب

♪♫ صدای شاعران ♪♫

پر نشاط ترین اشعار

حمایت از شعرناب

شعرناب

با قرار دادن کد زير در سايت و يا وبلاگ خود از شعر ناب حمايت نمایید.

کانال تلگرام شعرناب

تقویم روز

چهارشنبه 16 خرداد 1403
    29 ذو القعدة 1445
    • شهادت حضرت امام محمد تقي عليه السلام «جوادالائمه»، 220 هـ ق
    Wednesday 5 Jun 2024
    • روز جهاني محيط زيست
    مقام معظم رهبری سید علی خامنه ای و انقلاب مردمی و جمهوری اسلامی ایران خظ قرمز ماست. اری اینجاسایت ادبی شعرناب است مقدمتان گلباران..

    چهارشنبه ۱۶ خرداد

    یک عاشقانه قدیمی

    شعری از

    فاطمه اصفهانیان امیری ( فریماه )

    از دفتر شعرناب نوع شعر سپید

    ارسال شده در تاریخ پنجشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۳ ۲۳:۲۳ شماره ثبت ۳۳۲۴۱
      بازدید : ۷۰۸   |    نظرات : ۵۷

    رنگ شــعــر
    رنگ زمینه
    دفاتر شعر فاطمه اصفهانیان امیری ( فریماه )
    آخرین اشعار ناب فاطمه اصفهانیان امیری ( فریماه )

    چگونه ای ؟!
    ای که جایِ خالی ات بر پوستِ اتاقِ خانه ی ما ، چنگ می اندازد ...
    بیا جنونِ پنجره را تماشا کن !
    شیونِ تاقچه را ببین 
    و بر دلواپسیِ ایوانِ خانه ، دل بسوزان ...
    ماهی ها در حوض مُرده اند
    و لَجَن ، آن آبی زلال را پژمرده است ...
    باور کن سالهاست که کسی برایِ کبوترهای حیات ، دانه نپاشیده
    و بر غربتِ باغچه ، اشک نریخته است ...
    می دانی ! پَستویِ خانه ، پُر است از قاب های خاکی ،
    شورِ دیوارِ کوتاهِ حیات را یادت هست ؟
    بزرگ شدیم و دیوارها را پشتِ سر گذاشتیم ...
    اما تو اکنون رفته ای !
    در گیجیِ شب بوها و عطرِ نارنج ،
    در بُهتِ بی هنگامِ صنوبرهایِ باغ ،
    تو در نشئگی مُدامِ رازِ کاکتوس های صبور ،
    در اوجِ بی رَمقِ پاهایِ خسته ی من ،
    رفتی ...
    رفتی و من ماندم
    با کوچه هایِ غم انگیزِ پاییز ،
    با عابرانِ از یأس ، لبریز
    با خانه هایِ تارِ عنکبوت گرفته در دامنِ تنهایی ...
    من ماندم
    تو رفتی 
    چه حکایت و قصه ی تلخی ...
    ۲۰
    اشتراک گذاری این شعر

    نقدها و نظرات
    تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.


    (متن های کوتاه و غیر مرتبط با نقد، با صلاحدید مدیران حذف خواهند شد)
    ارسال پیام خصوصی

    نقد و آموزش

    نظرات

    مشاعره

    کاربران اشتراک دار

    محل انتشار اشعار شاعران دارای اشتراک
    کلیه ی مطالب این سایت توسط کاربران ارسال می شود و انتشار در شعرناب مبنی بر تایید و یا رد مطالب از جانب مدیریت نیست .
    استفاده از مطالب به هر نحو با رضایت صاحب اثر و ذکر منبع بلامانع می باشد . تمام حقوق مادی و معنوی برای شعرناب محفوظ است.
    0