سایت شعرناب محیطی صمیمی و ادبی برای شاعران جوان و معاصر - نقد شعر- ویراستاری شعر - فروش شعر و ترانه اشعار خود را با هزاران شاعر به اشتراک بگذارید

منو کاربری



عضویت در شعرناب
درخواست رمز جدید

اعضای آنلاین

معرفی شاعران معاصر

انتشار ویژه ناب

♪♫ صدای شاعران ♪♫

پر نشاط ترین اشعار

حمایت از شعرناب

شعرناب

با قرار دادن کد زير در سايت و يا وبلاگ خود از شعر ناب حمايت نمایید.

کانال تلگرام شعرناب

تقویم روز

يکشنبه 30 ارديبهشت 1403
    12 ذو القعدة 1445
      Sunday 19 May 2024
        به سکوی پرتاب شهرت و افتخار ،نجابت و اقتدار ... سایت ادبی شعرناب خوش آمدید مقدمتان گلباران🌹🌹

        يکشنبه ۳۰ ارديبهشت

        نقد

        شعری از

        ناصر ترهنده (یارا)

        از دفتر کاکتوس نوع شعر غزل

        ارسال شده در تاریخ سه شنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ ۱۹:۱۵ شماره ثبت ۲۶۵۷۲
          بازدید : ۸۷۹   |    نظرات : ۶۷

        رنگ شــعــر
        رنگ زمینه
        دفاتر شعر ناصر ترهنده (یارا)

        با احترام و تقدیر از تمامی نقادان واقعی که عمر گرانمایه خویش
        را برای تکامل ادب و فرهنگ هزینه نموده اند و عرض پوزش از محضر
        آن بزرگواران ؛ این شعر را برای آنانی سروده ام که از نقد برای نیل
        به اهداف شخصی خویش بهره میبرند!...
          نقد
        ای که  درک و عقلتـان  در چشمتــان  محدود شد
        پایه هــای  نقدتـان  هم  از  زیان  و  سود شــــــد
         
        این عدالت  رَخت  بَر بَست  از  وجود  و  قلبتـــان
        منطق  و اندیشــه  در  نزد  شمــا  نابود شــــــد
         
        نقدهاتـان  پُر  زِ اغراض  و  هدف هـای  شمــاست
        با  همین   رفتارتـــان  نقـد  حقیقــی  دود شـــــــد
         
        گفته هاتان  عالمــی  از  نکتــه ها  و  نقض هاست
        این  جهان  بینیّ تــان چون  روزنی  مســدود شـــد
         
        حیف  از  این  گنجینــه های  دانش  و  علم  و  ادب
        که  بِدستـان  شمـــا  و  دیده تــان  مطرود شــــــد
         
         حافظان  و  سعـدی  و  خیـّـــام های  نسـل ما
        با  نگاه  و  حرفتان  دلســـرد  از  آنچـه  بود شد
         
        بعــــــد  از  آن  فرزانـه  مردان  و  بزرگــان  ادب
        چون  شمــا  بودید  این  گنـجِ  ادب  معـدود شد
         
        شاد  و  خوشحال است  یارا  چون  که  دارد  ذوقِ  شعر
        هر چه  می خواهـــــد  سُراید  حرفتـــان  مردود  شـــــد
         
        ناصرترهنده ( یارا ) اردیبهشت 93 –  (M.I.S  )
        ۱۰
        اشتراک گذاری این شعر

        نقدها و نظرات
        تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.


        ارسال پیام خصوصی

        نقد و آموزش

        نظرات

        مشاعره

        کاربران اشتراک دار

        محل انتشار اشعار شاعران دارای اشتراک
        کلیه ی مطالب این سایت توسط کاربران ارسال می شود و انتشار در شعرناب مبنی بر تایید و یا رد مطالب از جانب مدیریت نیست .
        استفاده از مطالب به هر نحو با رضایت صاحب اثر و ذکر منبع بلامانع می باشد . تمام حقوق مادی و معنوی برای شعرناب محفوظ است.
        0