سایت شعرناب محیطی صمیمی و ادبی برای شاعران جوان و معاصر - نقد شعر- ویراستاری شعر - فروش شعر و ترانه اشعار خود را با هزاران شاعر به اشتراک بگذارید

منو کاربری



عضویت در شعرناب
درخواست رمز جدید

اعضای آنلاین

معرفی شاعران معاصر

انتشار ویژه ناب

♪♫ صدای شاعران ♪♫

پر نشاط ترین اشعار

حمایت از شعرناب

شعرناب

با قرار دادن کد زير در سايت و يا وبلاگ خود از شعر ناب حمايت نمایید.

کانال تلگرام شعرناب

تقویم روز

يکشنبه 13 خرداد 1403
    26 ذو القعدة 1445
      Sunday 2 Jun 2024
        مقام معظم رهبری سید علی خامنه ای و انقلاب مردمی و جمهوری اسلامی ایران خظ قرمز ماست. اری اینجاسایت ادبی شعرناب است مقدمتان گلباران..

        يکشنبه ۱۳ خرداد

        1-خواست خدا 2-تقوا 3-اگر

        شعری از

        محمد رضا بذرافکن

        از دفتر شعرناب نوع شعر مثنوی

        ارسال شده در تاریخ يکشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۲ ۱۱:۳۴ شماره ثبت ۲۰۱۵۰
          بازدید : ۷۳۴   |    نظرات : ۵

        رنگ شــعــر
        رنگ زمینه
        دفاتر شعر محمد رضا بذرافکن

        1-خواست خدا

        خدا باید که چیزی را بخواهد
        خدا باید دل بنده رباید
        رباییدن عزیزان کار ما نیست
        کار معبود است و از ما صدا نیست
        اگر معبود امری را بخواهد
        تمام آفرینش در هم آید
        بشر تسلیم معبود است اینجا
        دویدن در خلافش بود درجا
        پس اینک خوب فهمیدی ربایش
        بود امری به غیر از جهد و خواهش
        پس اینک رو به سوی آسمان کن
        ربایش را درونت میهمان کن

        ***************************************************************

        2-تقوا

        گر تو تقوا پیشه کردی نزد نور
        در دلت بر پا شود جشن و سرور
        صبر را در نزد خود داری ستون
        دور کردی از دلت خشم وجنون
        باطن کارت دگر از خود نبود
        باطنش بوده دگر از مهر جود
        جود اینجا مهر ایزد بوده است
        خاطرت از مهر او آسوده است
        پس تو تقوا پیشه کن اندر جهان
        تا مصون مانی ز بد اندر نهان

        **************************************************************

        3-اگر

        اگر در این خاک فانی           

        بود یک حرف شیطانی

        ولیکن شکر نعمت بود

        در این حال پریشانی

         

         

         

         

        ۰
        اشتراک گذاری این شعر

        نقدها و نظرات
        تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.


        ارسال پیام خصوصی

        نقد و آموزش

        نظرات

        مشاعره

        کاربران اشتراک دار

        محل انتشار اشعار شاعران دارای اشتراک
        کلیه ی مطالب این سایت توسط کاربران ارسال می شود و انتشار در شعرناب مبنی بر تایید و یا رد مطالب از جانب مدیریت نیست .
        استفاده از مطالب به هر نحو با رضایت صاحب اثر و ذکر منبع بلامانع می باشد . تمام حقوق مادی و معنوی برای شعرناب محفوظ است.
        0