سایت شعرناب محیطی صمیمی و ادبی برای شاعران جوان و معاصر - نقد شعر- ویراستاری شعر - فروش شعر و ترانه اشعار خود را با هزاران شاعر به اشتراک بگذارید

منو کاربری



عضویت در شعرناب
درخواست رمز جدید

اعضای آنلاین

معرفی شاعران معاصر

انتشار ویژه ناب

♪♫ صدای شاعران ♪♫

پر نشاط ترین اشعار

حمایت از شعرناب

شعرناب

با قرار دادن کد زير در سايت و يا وبلاگ خود از شعر ناب حمايت نمایید.

کانال تلگرام شعرناب

تقویم روز

شنبه 22 ارديبهشت 1403
    4 ذو القعدة 1445
      Saturday 11 May 2024
        به سکوی پرتاب شهرت و افتخار ،نجابت و اقتدار ... سایت ادبی شعرناب خوش آمدید مقدمتان گلباران🌹🌹

        شنبه ۲۲ ارديبهشت

        رها شدن

        شعری از

        علیرضا امیرخیزی

        از دفتر شخم بر ذهن سوخته نوع شعر سپید

        ارسال شده در تاریخ سه شنبه ۷ آبان ۱۳۹۲ ۱۲:۴۸ شماره ثبت ۱۹۷۲۵
          بازدید : ۱۶۹۳   |    نظرات : ۱۴

        رنگ شــعــر
        رنگ زمینه

        صدای ارسالی شاعر:

         

        زنجیرت را خواهم جوید ...

        نامِ تو را

        بر بالِ پروانه ی دشت در رقص

        - چون باله ی دریاچه ی قو -

        بر قلبِ ریزِ قاصدک

        - آنگاه که بر پلکم نشست

        لبخند زد

        نازم کشید –

        بر واژه های صحبتِ سِرّی یک دخترک وُ

         ماهی حوض ....

         خواهم نوشت !

         

        زنجیرت را خواهم جوید ...

        شعرِ تو را

        در گوشِ صد  ماهی  سرخ

         - خوابیده بر ساحلِ امن –

          در سَمعکِ مادر بزرگِ منتظر برای مرگ

        - آنگاه که بر من خیره شد

        لبخند زد

        آهی کشید –

        بردفتر  نقاشی دخترک وُ

        قناری در قفسش  ....

        خواهم سرود !

         

        روح تو را

        بر بال رویای زمین خواهم نشاند

        زنجیرِ افکار تو را ...

        خواهم جوید ...

        خواهم گسست !

        مانند زنجیری که بر دست و تن و پاهای من پیچیده است !

        مانند افسونی که بر دنیای من افتاده است !

        مانند تاریکی  شب ...

        که بر روزم ...

        گسترده است !

         

        خواهم گسست .....

        خواهم رهید !

         

         

        1392/7/12

         

         

        ۰
        اشتراک گذاری این شعر

        نقدها و نظرات
        تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.


        (متن های کوتاه و غیر مرتبط با نقد، با صلاحدید مدیران حذف خواهند شد)
        ارسال پیام خصوصی

        نقد و آموزش

        نظرات

        مشاعره

        کاربران اشتراک دار

        محل انتشار اشعار شاعران دارای اشتراک
        کلیه ی مطالب این سایت توسط کاربران ارسال می شود و انتشار در شعرناب مبنی بر تایید و یا رد مطالب از جانب مدیریت نیست .
        استفاده از مطالب به هر نحو با رضایت صاحب اثر و ذکر منبع بلامانع می باشد . تمام حقوق مادی و معنوی برای شعرناب محفوظ است.
        0