سایت شعرناب محیطی صمیمی و ادبی برای شاعران جوان و معاصر - نقد شعر- ویراستاری شعر - فروش شعر و ترانه اشعار خود را با هزاران شاعر به اشتراک بگذارید

منو کاربری



عضویت در شعرناب
درخواست رمز جدید

اعضای آنلاین

معرفی شاعران معاصر

انتشار ویژه ناب

♪♫ صدای شاعران ♪♫

پر نشاط ترین اشعار

حمایت از شعرناب

شعرناب

با قرار دادن کد زير در سايت و يا وبلاگ خود از شعر ناب حمايت نمایید.

کانال تلگرام شعرناب

تقویم روز

سه شنبه 1 خرداد 1403
  • روز بهره‌وري و بهينه‌سازي مصرف
  • روز بزرگداشت ملاصدرا، صدرالمتألهين
  • آغاز محاصرة اقتصادي جمهوري اسلامي ايران توسط آمريكا، 1359 هـ ش
14 ذو القعدة 1445
    Tuesday 21 May 2024
      به سکوی پرتاب شهرت و افتخار ،نجابت و اقتدار ... سایت ادبی شعرناب خوش آمدید مقدمتان گلباران🌹🌹

      سه شنبه ۱ خرداد

      پنج قاب از یک ارزو

      شعری از

      علیرضا امیرخیزی

      از دفتر اشکی از رگ نوع شعر دلنوشته

      ارسال شده در تاریخ شنبه ۹ شهريور ۱۳۹۲ ۱۱:۰۸ شماره ثبت ۱۷۵۹۴
        بازدید : ۱۰۳۹   |    نظرات : ۴۷

      رنگ شــعــر
      رنگ زمینه

       

      چه زود دانستم ...

      که یک عمر،

      دیر کرده اشتیاقِ من

      برای بودن در آغوشِ تو !

      و چه دیر دانستم ...

      که توانِ پاهای  من ،

      ربوده شده است ...

       به حسرتِ رویای تو !

       

       *

      حسرتِ در تو مردن ،

      رویای آزادی من است !

      رویای یک بوسه ی  تو  ،

      حسرتِ زندان من  !

       

      *

      رویاهایم را بال چیده اند  !

      اینک ...

      سوار برحسرتهای عصیان کرده ،

      پرواز را ....

      به گیسوی نگاهِ  تو

      آویخته ام  ..

      و آرزو را ...

      درمیانِ لبهای تو اندوخته ام !

       

      *

      بگذر ای " آه "  از من !

      کنار برو !

      که من اینک ...

      زنجیر از رویا گرفته ام ...

      و حسرت ، بر خواب کشیده  ...

      آفتاب را،

      برفانوسِ خیال می آویزم  ...

      تا با افسونِ اراده ی سترگِ سپیده دم  ،

      از تنِ شب بربایم ...

      ماه را !

       

      *

      ببین بالهای من !

      پرهایش از نگاه ...

      و رنگش  از جنسِ شعر ...

      و حجمش

      از ترانه است !

      ببین !

      بیکرانِ  پروازم دراعماقِ افق ...

      بلند و دور ...

      تا ...

      دلِ سرخِ خورشید !

       

       

      1391/7/8

       

       

      ۰
      اشتراک گذاری این شعر

      نقدها و نظرات
      تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.


      (متن های کوتاه و غیر مرتبط با نقد، با صلاحدید مدیران حذف خواهند شد)
      ارسال پیام خصوصی

      نقد و آموزش

      نظرات

      مشاعره

      کاربران اشتراک دار

      کلیه ی مطالب این سایت توسط کاربران ارسال می شود و انتشار در شعرناب مبنی بر تایید و یا رد مطالب از جانب مدیریت نیست .
      استفاده از مطالب به هر نحو با رضایت صاحب اثر و ذکر منبع بلامانع می باشد . تمام حقوق مادی و معنوی برای شعرناب محفوظ است.
      0