سایت شعرناب محیطی صمیمی و ادبی برای شاعران جوان و معاصر - نقد شعر- ویراستاری شعر - فروش شعر و ترانه اشعار خود را با هزاران شاعر به اشتراک بگذارید

منو کاربری



عضویت در شعرناب
درخواست رمز جدید

اعضای آنلاین

معرفی شاعران معاصر

انتشار ویژه ناب

♪♫ صدای شاعران ♪♫

پر نشاط ترین اشعار

حمایت از شعرناب

شعرناب

با قرار دادن کد زير در سايت و يا وبلاگ خود از شعر ناب حمايت نمایید.

کانال تلگرام شعرناب

تقویم روز

دوشنبه 24 ارديبهشت 1403
  • لغو امتياز تنباكو به فتواي آيت الله ميرزا حسن شيرازي، 1270 هـ ش
6 ذو القعدة 1445
    Monday 13 May 2024
      به سکوی پرتاب شهرت و افتخار ،نجابت و اقتدار ... سایت ادبی شعرناب خوش آمدید مقدمتان گلباران🌹🌹

      دوشنبه ۲۴ ارديبهشت

      عطش

      شعری از

      جاسم ثعلبی (حسّانی)

      از دفتر شهر شعر نوع شعر ترانه

      ارسال شده در تاریخ پنجشنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۲ ۱۶:۱۲ شماره ثبت ۱۳۳۳۶
        بازدید : ۹۵۵   |    نظرات : ۳۹

      رنگ شــعــر
      رنگ زمینه


      عطش
      تو و تنهایی و دردت ، توی باغِ غم نشســتی
      با صدای نازِ قهرت ، سکوتِ شبها شکستـــی
      شب و این همه ستاره ، آسمون پوشیده ابرت
      روی قلّه ی فریبت ، کمر بندِ جان نبستــی
      ***
      آخرین دیدارِ قلبت ، ساحلِ رودی خروشـــــان
      آبِ صاف آمد دلِ من ، از درونِ چشمه جوشان
      سبزه زارِ عاشقی رو ، عطشش سیرابِ مستـی
      زندگی با شمع و اشکت ، توی کلبه ات فروزان
      ***
      تو بمون به انتظارم ، روی قایق تو جزیـــــــره
      باز گشتم به دیارت ، فکر کنم که خیلی دیــره
      نردبان پایش شکسته ، بستنش دوام نـــــداره
      دوست دارم پیشت بمونم ، نباشی دلم می گیره
      ***
      دردمُ بهت نگفتم ، نمی خوام تو هم بدونی
      ساکتم با درد و زارم ، به کسی نده نشونی
      بشکنه دلِ کسی رو ، دلتُ یکجا شکسته
      نمیگم دوست ندارم ، نمیگم تنها بمونی
      ***
      نمیخواد یادم بیاری ، اشکِ من در باد رفته
      نمی خوام تو دل بکاری ، فتنه های یاد رفته
      چشای زیبا نگارت ، نقش بسته تو وجودم
      خاطراتِ خوابِ صبحم ، با خیالِ شاد رفته
      ***
      می دونم دلت گرفته ، آسمونت غم می بـــاره
      چه کنم تاریکه قلبت ، تو شبم شدی ستــاره
      ناله ی دلت شنیدم ، هق هق و آهت به جونم
      آرزو دارم یه روزی ، عاشقت  فصلِ بهــــاره
      ***
      جاسم ثعلبی (حسّانی)  15/03/1392
       
       
      ۰
      اشتراک گذاری این شعر

      نقدها و نظرات
      تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.


      (متن های کوتاه و غیر مرتبط با نقد، با صلاحدید مدیران حذف خواهند شد)
      ارسال پیام خصوصی

      نقد و آموزش

      نظرات

      مشاعره

      کاربران اشتراک دار

      محل انتشار اشعار شاعران دارای اشتراک
      کلیه ی مطالب این سایت توسط کاربران ارسال می شود و انتشار در شعرناب مبنی بر تایید و یا رد مطالب از جانب مدیریت نیست .
      استفاده از مطالب به هر نحو با رضایت صاحب اثر و ذکر منبع بلامانع می باشد . تمام حقوق مادی و معنوی برای شعرناب محفوظ است.
      0