سایت شعرناب محیطی صمیمی و ادبی برای شاعران جوان و معاصر - نقد شعر- ویراستاری شعر - فروش شعر و ترانه اشعار خود را با هزاران شاعر به اشتراک بگذارید

منو کاربری



عضویت در شعرناب
درخواست رمز جدید

اعضای آنلاین

معرفی شاعران معاصر

انتشار ویژه ناب

♪♫ صدای شاعران ♪♫

پر نشاط ترین اشعار

حمایت از شعرناب

شعرناب

با قرار دادن کد زير در سايت و يا وبلاگ خود از شعر ناب حمايت نمایید.

کانال تلگرام شعرناب

تقویم روز

جمعه 25 خرداد 1403
  • روز گل و گياه
8 ذو الحجة 1445
    Friday 14 Jun 2024
      مقام معظم رهبری سید علی خامنه ای و انقلاب مردمی و جمهوری اسلامی ایران خظ قرمز ماست. اری اینجاسایت ادبی شعرناب است مقدمتان گلباران..

      جمعه ۲۵ خرداد

      شب نگردها!

      شعری از

      محمدجواد امینی

      از دفتر شعرناب نوع شعر غزل

      ارسال شده در تاریخ سه شنبه ۱۴ خرداد ۱۳۹۲ ۰۹:۲۹ شماره ثبت ۱۳۲۰۴
        بازدید : ۸۳۳   |    نظرات : ۵۴

      رنگ شــعــر
      رنگ زمینه
      دفاتر شعر محمدجواد امینی
      آخرین اشعار ناب محمدجواد امینی

      و من زبانه می کشم دوباره بین سطرها
      دوباره سبز می شوم میان مرگ زردها
      دوباره نور می خورم ز دست ماه توی حوض
      دوباره در مشام من هوا و بوی دردها
      همیشه در خیال من خیال صلح و آشتی
      ولی حقیقت است این جدال با نبردها
      دلم گرفته باز از این خیانت و دو رو شدن
      دلم دوباره تنگ شد برای کوچه مردها
      برای آن غزل که شد حکایت یکی شدن
      نه این رسوم لعنتی برای زوج و فردها
      چقدر گرم می شود تنم به لطف دست تو
      نیازمند دست تو شکسته بین سردها
      دلم نبود پیک تو میان این همه ورق
      دوباره چشم دوختم به شیش تخته نردها
      چرا نمی دهد به من دو قطره آب آسمان
      دوباره من معلقم میان ریزگردها
      در این زمانه غلط ، جوان به خشت خام دید
      هر آنچه دید آینه زچشم پیر مردها
      نشسته ام و خسته ام و از همه گسسته ام
      ولی به جسم و جان من عذاب دوره گردها
      به پای خسته آمدم در این مسیر بی هدف
      شوم مگر یکی از این هزار رهنوردها
      دوباره پیچ جاده را نشان ما نمی دهند
      چراغ ها شکسته شد به دست شب نگردها
      ۰
      اشتراک گذاری این شعر

      نقدها و نظرات
      تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.


      (متن های کوتاه و غیر مرتبط با نقد، با صلاحدید مدیران حذف خواهند شد)
      ارسال پیام خصوصی

      نقد و آموزش

      نظرات

      مشاعره

      کاربران اشتراک دار

      کلیه ی مطالب این سایت توسط کاربران ارسال می شود و انتشار در شعرناب مبنی بر تایید و یا رد مطالب از جانب مدیریت نیست .
      استفاده از مطالب به هر نحو با رضایت صاحب اثر و ذکر منبع بلامانع می باشد . تمام حقوق مادی و معنوی برای شعرناب محفوظ است.
      1