سایت شعرناب محیطی صمیمی و ادبی برای شاعران جوان و معاصر - نقد شعر- ویراستاری شعر - فروش شعر و ترانه اشعار خود را با هزاران شاعر به اشتراک بگذارید

منو کاربری



عضویت در شعرناب
درخواست رمز جدید

اعضای آنلاین

معرفی شاعران معاصر

انتشار ویژه ناب

♪♫ صدای شاعران ♪♫

پر نشاط ترین اشعار

حمایت از شعرناب

شعرناب

با قرار دادن کد زير در سايت و يا وبلاگ خود از شعر ناب حمايت نمایید.

کانال تلگرام شعرناب

تقویم روز

جمعه 28 ارديبهشت 1403
  • روز بزرگداشت حكيم عمر خيام
10 ذو القعدة 1445
    Friday 17 May 2024
      به سکوی پرتاب شهرت و افتخار ،نجابت و اقتدار ... سایت ادبی شعرناب خوش آمدید مقدمتان گلباران🌹🌹

      جمعه ۲۸ ارديبهشت

      تاتی تاتی

      شعری از

      مهدی یوسفی نژاد( لولی وش)

      از دفتر اوج بی جواز نوع شعر دلنوشته

      ارسال شده در تاریخ جمعه ۱۰ خرداد ۱۳۹۲ ۰۱:۲۱ شماره ثبت ۱۲۹۷۷
        بازدید : ۸۸۱   |    نظرات : ۵۲

      رنگ شــعــر
      رنگ زمینه
      دفاتر شعر مهدی یوسفی نژاد( لولی وش)
      آخرین اشعار ناب مهدی یوسفی نژاد( لولی وش)

      درست شکل ِ منی
      شکل ِ جمجمه ی ترک خورده ی خورشید
      که همین چند ساعت ِ پیش
      در تابوت ِ عصر بردندش که نمی دانم کجا چالش کنند

      من این را از زخم ِ گوشه ی اشکت فهمیدم
      که حالا هول برم داشته ،
      دردم آمده ،
      و شعر را شش ماهه  فارغ شده ام

      بگذار شاعران ِ خیلی شاعر
      گوش ِ فرزندم  را بپیچانند و تحقیرش کنند
      مثل ِ مادرم
      که صدای پهناور دستش
      هنوز در  پس ِ کله ام سوت می کشد
      - خاک بر سرت -
      زلف و عینک و ریش ِ بزی که شاعرت نمی کند
      و من تازه می فهمم
      چرا پدرم از تمام شاعران  شاعرتر شد
      حالا
      در این عرضه گاه ِ تعصب
      تنها  تو هستی که می دانی
      چقدر زور می زنم تا دردهایم را ساده تر  بزایم

      بگذار با تو ساده بگویم
      که چقدر شکل ِ منی
      دلتنگ ِ هوایی هستی که پوسیده نیست
      و دلت برای سَروی  می سوزد که در اتاق روئیده !
      و سقف ها ...
      آه ...
      سقف هایی که سهم ِ آسمان مان  را
      دست رشته بازی می کنند !

      پرده ها را کنار نزن مخاطب
      پنجره خیلی هم که مرام بگذارد
      تنها حسرتمان را به گوشه ی آسمان گره می بندد
      اصلا می دانی ؟!
      گور ِ  پدر ِ آسمان
      آسمان باشد برای همان شاعران ِ خیلی شاعر
      و آن شاعری که از تمام شاعران شاعر تر شد !

      همین قدر که کبوتر بچه ی  علیل ِ شعرم
      در  آسمان ِ آبی ِ چیت ِ  دامنت
      تاتی تاتی  کند
      برای دلخوشی من کافی ست ....


      م.ی لولی وش / از مجموعه کبوترانه
      ۰
      اشتراک گذاری این شعر

      نقدها و نظرات
      تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.


      (متن های کوتاه و غیر مرتبط با نقد، با صلاحدید مدیران حذف خواهند شد)
      ارسال پیام خصوصی

      نقد و آموزش

      نظرات

      مشاعره

      کاربران اشتراک دار

      کلیه ی مطالب این سایت توسط کاربران ارسال می شود و انتشار در شعرناب مبنی بر تایید و یا رد مطالب از جانب مدیریت نیست .
      استفاده از مطالب به هر نحو با رضایت صاحب اثر و ذکر منبع بلامانع می باشد . تمام حقوق مادی و معنوی برای شعرناب محفوظ است.
      0