سایت شعرناب محیطی صمیمی و ادبی برای شاعران جوان و معاصر - نقد شعر- ویراستاری شعر - فروش شعر و ترانه اشعار خود را با هزاران شاعر به اشتراک بگذارید

منو کاربری



عضویت در شعرناب
درخواست رمز جدید

اعضای آنلاین

معرفی شاعران معاصر

انتشار ویژه ناب

♪♫ صدای شاعران ♪♫

پر نشاط ترین اشعار

حمایت از شعرناب

شعرناب

با قرار دادن کد زير در سايت و يا وبلاگ خود از شعر ناب حمايت نمایید.

کانال تلگرام شعرناب

تقویم روز

چهارشنبه 12 ارديبهشت 1403
  • شهادت استاد مرتضي مطهري، 1358 هـ ش - روز معلم
23 شوال 1445
    Wednesday 1 May 2024
    • روز جهاني كار و كارگر
    به سکوی پرتاب شهرت و افتخار ،نجابت و اقتدار ... سایت ادبی شعرناب خوش آمدید مقدمتان گلباران🌹🌹

    چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت

    سال نهنگ

    شعری از

    بهمن بیدقی

    از دفتر شعرناب نوع شعر آزاد

    ارسال شده در تاریخ ۱۳ روز پیش شماره ثبت ۱۲۹۲۳۷
      بازدید : ۵۱   |    نظرات : ۴

    رنگ شــعــر
    رنگ زمینه
    دفاتر شعر بهمن بیدقی

    سال نهنگ
     
    امسال ،
    سال نهنگ است
    همه آبها آماده ،
    داخل هَوَنگ است
     
    هرکه را بیند نگاهم ،
    به حالِ هپروت است
    دور از جونِ شما ،
    انگارکه ملنگ است
     
    با کسی نمیشه حرف زد
    هنوزهیچی نشده ،
    یارو خشمگین ، بمانند پلنگ است
     
    به روی لبِ این و آن جفنگ است
    به دست مزدوران ،
    مثل سالهای گذشته
    هنوز بازهم تفنگ است
    بر شاهرگ خائنین صهیون ،
    شُکرخدا انگار امسال ،
    حاضر و آماده ، هر تیر خندنگ است
     
    فکرم میرود به سالن های پرواز
    ای وای ،
    مغزِ دیگری ،
    راهیِ فرنگ است
    راضی اش کنید بمانَد
    مام وطن اورا دوست دارد
    به او نیازمندست
    بی او آنقدر میگرید ، که سفید میشود چشمش
    نگذارید که قرعه ای بیندازد ،
    درمیان کِشتی
    یونسی ست فرارکرده
    دریا هم ،
    مملو از نهنگ است
     
    بهمن بیدقی 1403/1/27
    ۱
    اشتراک گذاری این شعر

    نقدها و نظرات
    محمد باقر انصاری دزفولی
    ۱۲ روز پیش
    باسلام فراوان
    خواندم ولذت بردم
    خیلی زبیا سرودی بود
    درودبر اندیشه نابتان
    شاعرواستاد بزرگوار
    خندانک خندانک خندانک خندانک
    بهمن بیدقی
    بهمن بیدقی
    ۱۲ روز پیش
    با سلام و عرض احترام استاد گرانقدر
    بینهایت ممنونم از لطفتان که بی پایانست
    شاد باشید
    درپناه حق
    ارسال پاسخ
    نرگس زند (آرامش)
    ۱۲ روز پیش
    درود وعرض ارادت خندانک
    جالب است خندانک خندانک خندانک
    تندرست باشید خندانک
    بهمن بیدقی
    بهمن بیدقی
    ۱۲ روز پیش
    با سلام و عرض احترام هنرمند گرانقدر
    سپاسگزارم
    شاد باشید
    درپناه حق
    ارسال پاسخ
    تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.


    ارسال پیام خصوصی

    نقد و آموزش

    نظرات

    مشاعره

    کاربران اشتراک دار

    محل انتشار اشعار شاعران دارای اشتراک
    کلیه ی مطالب این سایت توسط کاربران ارسال می شود و انتشار در شعرناب مبنی بر تایید و یا رد مطالب از جانب مدیریت نیست .
    استفاده از مطالب به هر نحو با رضایت صاحب اثر و ذکر منبع بلامانع می باشد . تمام حقوق مادی و معنوی برای شعرناب محفوظ است.
    0