سایت شعرناب محیطی صمیمی و ادبی برای شاعران جوان و معاصر - نقد شعر- ویراستاری شعر - فروش شعر و ترانه اشعار خود را با هزاران شاعر به اشتراک بگذارید

منو کاربری



عضویت در شعرناب
درخواست رمز جدید

اعضای آنلاین

معرفی شاعران معاصر

انتشار ویژه ناب

♪♫ صدای شاعران ♪♫

پر نشاط ترین اشعار

حمایت از شعرناب

شعرناب

با قرار دادن کد زير در سايت و يا وبلاگ خود از شعر ناب حمايت نمایید.

کانال تلگرام شعرناب

تقویم روز

شنبه 8 ارديبهشت 1403
    19 شوال 1445
      Saturday 27 Apr 2024
        به سکوی پرتاب شهرت و افتخار ،نجابت و اقتدار ... سایت ادبی شعرناب خوش آمدید مقدمتان گلباران🌹🌹

        شنبه ۸ ارديبهشت

        زحمت مردن

        شعری از

        مهدي خانبان

        از دفتر تنهاترین مرد زمین نوع شعر دلنوشته

        ارسال شده در تاریخ جمعه ۲۰ بهمن ۱۴۰۲ ۰۱:۴۰ شماره ثبت ۱۲۷۶۱۷
          بازدید : ۱۶۳   |    نظرات : ۳

        رنگ شــعــر
        رنگ زمینه

        زحمت مردن من یک قدم است تا لب گور /
        دائما کفن ز تن دارم  عزیز در شب و روز /
        من که از خان بودنم یادگاری باقیست //
        یعنی آن فاتحه خوانی و وفاتم باقیست//
        یادگاریست که از ایام حیاتم  باقیست //
        گریه و  ناله  و آه از حرکاتم  باقیست //
        بهر  گور  است  که  معطل  مانده ام  //
        ور نه من فاتحه ی  خود  خوانده ام //
        از همان دم که در این تیره دیار آمده ام //
        خود کفن کرده به تن خود به مزار آمده ام //
        برخلاف جدم همچو موجود اضافی نه به کار آمده ام/
        آری  من خانزاده ام  چون  به  فشار  آمده ام  //
        تا در این  تیره  کفن در  شده ام /
        زنده  نه  مرده ی  ماتم زده ام //
        آنکه میگفت  پدرجد من آن بود که //
        من خود حیراااان  ز ویراااان شده ام //
        ۳
        اشتراک گذاری این شعر

        نقدها و نظرات
        سید هادی محمدی
        شنبه ۲۱ بهمن ۱۴۰۲ ۱۹:۴۸
        خندانک
        عباسعلی استکی(چشمه)
        يکشنبه ۲۲ بهمن ۱۴۰۲ ۱۲:۱۸
        درود شاعر ارجمند
        ۲۲ بهمن سالروز پیروزی انقلاب اسلامی با شکوه ایران مبارک باد
        "از خون جوانان وطن لاله دمیده"
        "از ماتم سرو قدشان سرو خمیده" خندانک خندانک خندانک خندانک
        تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.


        ارسال پیام خصوصی

        نقد و آموزش

        نظرات

        مشاعره

        کاربران اشتراک دار

        محل انتشار اشعار شاعران دارای اشتراک
        کلیه ی مطالب این سایت توسط کاربران ارسال می شود و انتشار در شعرناب مبنی بر تایید و یا رد مطالب از جانب مدیریت نیست .
        استفاده از مطالب به هر نحو با رضایت صاحب اثر و ذکر منبع بلامانع می باشد . تمام حقوق مادی و معنوی برای شعرناب محفوظ است.
        0