...السلام علیکم یا الهی...
..آدمی زاد از خاک است ولی بر روی خاک با تکبر راه می رود؛ جوری پاهایش را به زمین میکوبد انگار زمین خدا را اجاره کرده با رهن کامل...
آدمی زاد است دیگر از مُشتی خاک و گِل خام درست شده؛ اگر خدا از روحش در او نمی دمید همون خاک باقی می ماند...
آدمی زاد است دیگر؛ فقط یاد گرفته ناشکری کند در برابر نعمت های الهی؛
شاید آشکارا غیبت کنم اما آدم های زیادی را می شناسم که نماز و روزه و حج شون برقراره ولی دائم در حال نالیدن هستند و هیچ وقت شکر گذار نعمت های الهی نشده اند؛ نمی دانم به گمانم باید یه نعمتی رو از دست بدهند تا شاید قدر آن را بدانند و شاکر خالقش باشند....
باز عده ای خاص فقط عشق مشروب و سکس و کاباره دارند ولی همیشه شکرگذار خدا هستند نمی دانم شاید مستی باعث شده ...نمی دانم....
انگار از این آدم ها خوشم می آید چون حتی در اوج مستی و بی خبری باز به وجود خدا ایمان دارند و شاکرش هستند...
آدم های مست و لایعقل وقتی ببینند یکی به کمک نیاز دارد بدون فکر به کمکش می شتابند....
ولی آدم عاقل....چی؟؟
با خودش میگه چه فایده ای برای من دارد اگر به کمکش بشتابم...
انگار در این زمانه همه دنبال فایده کردن هستند و اندک شمارند اونایی که بدون فکر کردن به فایده؛ واسه دیگران پُر از فایده هستند...
آدم مست پول هایش را نمی شمارد فقط می بخشد....
ولی آدم عاقل ده تا دفتر معین دارد...
نمی دانم اما انگار گاهی لازم است مَست باشیم تا عاقل!!!
برای دارو و دکتر حاضریم خرج ها کنیم ولی برای رضای خدا ....چی؟؟؟
اگر سائل محترمی ببینیم تمام عُقده هامون رو روش خالی می کنیم و دل شکسته اش را ویران تر می کنیم....!!
از افراد ژولیده و پریشان هراس داریم اما غافل از اینکه قبرمان را کسی می کَند که نه به ظاهرش توجهی دارد نه به اطرافش...
فقط محض رضای خدا قبری برای ما می کَند در خُور اسکلت ما و گاهی حتی انعامی هم نمی گیرد...دمش گرم!!!
آدمی زادیم دیگر؛ شیر خام خورده ایم....
از بخشیدن هراس داریم
گُریز داریم ولی افسوس......افسوس!!!
واژه ی " انسانیت"
خیلی غریب است....!!!
و انگار به "منیت" تبدیل شده!!!
نوشته زیبایی است