جمعه ۱۱ آبان
|
دفاتر شعر سید امین موسوی نژاد (شیفته)
آخرین اشعار ناب سید امین موسوی نژاد (شیفته)
|
چو دیدم در زمین نفت سیه را
بیافتم در کنارش سنگ خارا
بدیدم رنگ آن سرخ و شرابیست
برای عده ای همچون سرابیست
هزاران کس فرو خفته به راهش
هزاران فتنه در اطراف چاهش
ز پول آن ستم ها آفریدند
برای آن چه سرها که بریدند
کنار آن شکم ها فربه گشتند
حکومت ها به یک شب ضربه گشتند
چنین درِّ سیاهی را که دیده
که عالم در پی اش هر سو دویده
تو ای شاعر چه خوش گفتی اکو را
نگهداری کن این درِّ نکو را
بدیدم عالمی را در برونش
تو می گویی جهانی در درونش
چه میکروب ها درونش غوطه گشتند
چه ارگان ها به پیشش بوته گشتند
یکی از انجمن سولفید زدا شد
یکی دیگر به دنبالش گدا شد
یکی نیتریت خورد آن دسته آهن
میان انجمن آرکی شد ایمن
خلاصه چونکه دیدم آن سرا را
بگفتم آفرین ربّ و خدا را
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
بجا و زیبا بود