بوضع حمل آن بانوی اقدس
برون کردنش از بیت المقدس
ولیکن فاطمه بنت اسد را
شکافت دیوار کعبه جای درب را
که را غیر علی در کعبه زادند
سه روز با مادرش تنها نهادند
ملائک کعبه گل باران نمودند
علی و مادرش را می ستوندن
غذا بود از کجا اب از کجا بود
که ماما از زنان با فاطمه بود
نمیدانم ک درخانه که بوده
یقین دارم ک صاحب خانه بوده
ملائک کعبه گلباران نمودند
بسی اشعار در مدحش سرودند
سه روز بعد از ادای میهمانی
برون شد فاطمه با ماه ثانی
قرین گردید چون خورشید با ماه
بسی کف میزدند افراد اگاه
چو دادندش به احمد چشم واکرد
فقط در صورت ماهش نگه کرد
محمد بود جهان پر بود از نور
علی امد دگر نورٌ علی نور
چو دادنش علی را دست احمد
ببوسید و ببوئیدش محمد
نه پیغمبر هنوز مبعوث گشته
نه یک حرفی ز قران نشر گشته
بخواند قران به آوای حجازی
تمام کفر را بگرفت به بازی
چو عیسی درمیان گاهواره
جهان کفر را کرد پاره پاره
تمام انبیاء شادان و مسرور
تا چشم دشمنان حق شود کور
ندا آمد نهادم نام علیش
برای مسلمین کردم ولیش
چو نام من خدای فرد اعلاست
علی هم مثل من فرد بی همتاست
تمام حورالعین و اهل جنت
مبارک باد میگفتند به احمد
سلام بر احمد و آل محمد
علی شیر خدا همتای احمد
علی دست خدا در استین است
که معنی یدالله هم همین است
علی بعد از نبی از بهترین است
نبی فرمود امیرالمونین است
پیامبر گفت مولا اصل دین است
مکن دستش رها حبل المتین است
فغان از پیروان جبت و طاغوت
که خرمهره گرفتند جای یاقوت
ببال ای شیعه و شکر خدا کن
به باب و مام خود خیلی دعا کن
اگر از طینت ناپاک بودی
فراری از علی و آل بودی
ز ناپاک زادگان صدر اسلام
چه خسران ها رسید بر اصل اسلام
بر آنها باد لعنت تا قیامت
مداوم بادشان نفرین امت
تمام جنگها و قتل و غارت
ستمها ،ظلم ها کلی خسارت
سبب آنها شدند کز روی انکار
زدند حق را کنار از اول کار
حکیمانه و زیبا بود
دستمریزاد
اجرتان با بی بی دو عالم