جمعه ۱۱ آبان
|
دفاتر شعر رسول چهارمحالی(ساقی عطشان)
آخرین اشعار ناب رسول چهارمحالی(ساقی عطشان)
|
نوحه اربعین حسینی
شاعر و مداح اهل بیت رسول چهارمحالی(ساقی)
.................................ّ
ای شهید سر جدا،یا حبیبی یا حسین(2)
....................................
آمدم ای جان جانان یا حسین
ای حبیب من به دوران یا حسین
آمدم من با عطیه نور عین
آمدم ای بی قرینه یا حسین
گرچه نابینایم و پیرم حبیب
زائر قبر تو هستم یا حسین
.........................................
غسل کردم علقمه بهر نیاز
من خرامان آمدم مولا حسین
السلام ای کاشف الکرب یا حسین
ای شهید بی سر و عریان حسین
السلام ای تشنه لب در کربلا
بی کفن مظلوم عالم یا حسین
..........................................
پس جوابم را بده ای مه لقا
مه جبین ای خسرو عالم حسین
من چه می گویم چه می خواهم جواب
ای تن بی سر به صحرا یا حسین
جابر اینک تو جوابت را بگیر
آمدی بر قبر عشق خود حسین
.......................
ای که نامت عرش را مبهوت کرد
خانه زادت گشته فطروس یا حسین
آدم و خاتم سلامت داده اند
در غمت از دیده باریدند حسین
آمدم در اربعینت زائر قبر توأم
بوی عطرت می وزد اینجا حسین
....................................
آمدم پای پیاده در برت
زائرم بر تربت پاکت حسین
لعن بر آنان که ره بستند همی
بر سر نیزه زدند سرها حسین
اهل بیت پاک تو بردن به شام
در اسارت زجر دادند یا حسین
.........................................
هستم آقا اولین زوار تو
می کنم بر پا عزایت یا حسین
سینه و بر سر زنان نوحه کنان
می سرایم در غمت اینک حسین
کشتی بشکستۂ دین نبی
تو به پا کردی در عالم یا حسین
....................................
پرچم سرخت در عالم یکه تاز
می وزد عطر تو در عالم حسین
اربعینت روز میثاق و ارادت بر خدا
پرچمت تا حشر باشد بر بلندا یا حسین
ساقی اندر اربعین با قلب محزون آمده
همره مهدی و زهرا بهر ماتم آمده
........................................
ای شهید سر جدا،یا حبیبی یا حسین(2)
...............................
شاعر و مداح اهل بیت ذاکر الحسین رسول چهارمحالی(ساقی)
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
آیینی زیبایی است