سایت شعرناب محیطی صمیمی و ادبی برای شاعران جوان و معاصر - نقد شعر- ویراستاری شعر - فروش شعر و ترانه اشعار خود را با هزاران شاعر به اشتراک بگذارید

منو کاربری



عضویت در شعرناب
درخواست رمز جدید

اعضای آنلاین

معرفی شاعران معاصر

انتشار ویژه ناب

♪♫ صدای شاعران ♪♫

پر نشاط ترین اشعار

حمایت از شعرناب

شعرناب

با قرار دادن کد زير در سايت و يا وبلاگ خود از شعر ناب حمايت نمایید.

کانال تلگرام شعرناب

تقویم روز

دوشنبه 10 ارديبهشت 1403
  • روز ملي خليج فارس
  • آغاز عمليات بيت المقدس، 1361 هـ‌.ش
21 شوال 1445
  • فتح اندلس به دست مسلمانان، 92 هـ ق
Monday 29 Apr 2024
    به سکوی پرتاب شهرت و افتخار ،نجابت و اقتدار ... سایت ادبی شعرناب خوش آمدید مقدمتان گلباران🌹🌹

    دوشنبه ۱۰ ارديبهشت

    ولادت نور

    شعری از

    فرهنگ باریکانی (صالح)

    از دفتر باریکان نوع شعر مثنوی

    ارسال شده در تاریخ دوشنبه ۷ دی ۱۳۹۴ ۲۱:۴۵ شماره ثبت ۴۳۴۱۴
      بازدید : ۵۵۶   |    نظرات : ۱۹

    رنگ شــعــر
    رنگ زمینه
    دفاتر شعر فرهنگ باریکانی (صالح)

    ولادت است خـــــدایــــا  ولادت نــــور است
    سعـادت است کریمـا سعادت و شور است
    زمین و هرچه در آن است فدیه ی قَدمش
    جهان و هرچه درآن است هدیه ی کَرمش
    عجــب تـلالــــؤ نــوری از آسمــــان آمـــــد
    عجــب کـرامت و شوری به ارمغــان آمــد
    هـــزار حـور و مــلاءک ،صـــلا زنـــان گفتند
    درود و هر چه سلام است ،از جنان گفتند
    درآمــدند به سـجده، ستــارگان بــا مـــاه
    که برتر از مـه و خورشید آمـد از درگـــاه
    رسولِ خاتم ادیان ، رسول پاک و امیـــن
    رسید معجز دیـــگر از آسمان به زمیـــن
    ز صبــر نوح چو بهتر به صــدق ابراهیــم
    که وصــف او نشناسیـم و ،اوّل راهیـــم
    دم مسیح نــگر هم عصـــای موسی را
    به عـــلم وحــلم تو گویی، تمام دنیــا را
    محـّمد است رسـول و عـلی ولـی الله
    که جمـله پـرتو نـور است آن کلام االله
    به وصف و عزّ و کمالش نگنجد این کلمات
    نثــار روح و جـمالش سـلام و هر صــلوات
    هـزار نکـته بمــاندو غــزل به پـایان بـُــرد
    نگفت صـــالح و نــزد غــزلســرایان بــُرد
    فرهنگ باریکانی (صـالح)
    سروده بتاریخ
    7/10/94
    مصادف با ولادت فخر عالم امکان محمد مصطفی (ص) و امام صادق (ع)
    ۳
    اشتراک گذاری این شعر

    نقدها و نظرات
    جمیله عجم(بانوی واژه ها)
    جمعه ۱۱ دی ۱۳۹۴ ۱۴:۴۰
    خندانک خندانک خندانک
    خندانک خندانک خندانک
    درود استادبزرگوارم
    بسیارزیبا بود خندانک خندانک خندانک
    خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک
    تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.


    ارسال پیام خصوصی

    نقد و آموزش

    نظرات

    مشاعره

    کاربران اشتراک دار

    محل انتشار اشعار شاعران دارای اشتراک
    کلیه ی مطالب این سایت توسط کاربران ارسال می شود و انتشار در شعرناب مبنی بر تایید و یا رد مطالب از جانب مدیریت نیست .
    استفاده از مطالب به هر نحو با رضایت صاحب اثر و ذکر منبع بلامانع می باشد . تمام حقوق مادی و معنوی برای شعرناب محفوظ است.
    0